Gå til innhold

Svangerskapforgiftning i fødsel, men gikk bra til slutt.


Høygravid i sommer!

Anbefalte innlegg

Hadde termin 4aug, men siden eg ikke hadde født når eg var hos legen den 11aug skulle ho bestille overtidstime til meg på sykehuset. På grunn av at eg hadde litt høgt blodtrykk de siste ukene så fikk eg komme inn allerede på onsdagen. På ultralyden såg de at det var lite fostervatn så de ville sette i gang fødselen. Vi skulle komme inn torsdags morgen kl 07.10. Fikk første stikkpille (modningspille) kl 08.00 og neste kl 12.00. Begynte å kjenne det begynte å skje noko i 16.00 tida. Etterpå er eg litt usikker på tidene for ting gikk fort synes eg. Blei kjørt inn på fødenstue. Riene kom raske og tette. Samboeren tok tiden til at riene varte 40sek og 1min mellom de. Eg forlangte epidural for dette gikk fortere en eg var forberedt på. Før dette ga de meg en sprøyte som skulle dempe riene litt, det gikk litt for fort. Tror det var rundt 20tiden eg hørte de sa det var 8cm åpning. Da begunte eg å få tåkesyn. Eller eg såg vel egentlig ingenting, bare tåkete farger. Så husker eg ingenting. At samboeren gav meg lystgass husker eg ikke. Så har eg begynt å få kramper. Da skjedde ting veldig fort. Det kom noen tyske gloser fra den tyske legen. Og det bar rett inn på operasjon. Det blei akutt keisersnitt. Nicholai kom til verden 21.35 torsdag 14.aug. Jeg våknet på intensiven fredag morgen. Det hele føltes nesten som en drøm (var temelig neddopa enda). De hadde tatt noen fine bilder til meg av gutten min. Han fikk komme opp til meg på et lite besøk, slik at eg fikk sett og holdt han. Tror nok hele opplevelsen var verst for samboeren som måtte se på at eg fikk kramper og at ting ble litt kritisk. Men de var veldig flinke til å ta seg tid og snakke med oss om opplevelsen etterpå. me var på sykehuset i 1 uke. Nå har me vært hjemme i 12dager og koser oss veldig med vår fantastisk skjønne gutt. Han er så snill og grei. Bare spiser og sover nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...