lillesøster skal bli storesøster Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Tenker da på barn i voksensenga. Vi har vel egentlig aldri hatt "problemet" med barn i vår seng. Tok et "oppgjør" med eldstemann da han var ca 1 år, og bare sov i min seng(var alene med han da). Siden da har han bare sovet i egen seng. Lillemor ha rvel hatt noen netter hun har kommet inn til oss tidlig på morran, i 5-6 tiden, men da er det greit så lenge hun sovner. Problemet pleier å være at hun ikke sovner ordentlig fordi hun bare ligger å makker, sovner med en gang vi legger henne i sin egen seng igjen. Hun sov selvfølgelig av og til i vår seng så lenge hun ble ammet på natta, men det er vel naturlig.
~~DoraDora~~ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Her har vi lært barna at alle har sin egen seng som vi skal sove i, og det har de tidlig forstått. Så det har aldri vært noe problem med våre tre barn. MEN de får komme inn til oss på morgenen, og da ligger vi alle sammen og har kosestund før vi står opp. (Når de har vært syke, har de fått sove i sengen sammen med oss)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 minsten kommer som regel inn til oss om morgenen, da det egentlig er på tide å stå opp uansett:))
metaMORfose Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Jeg svarte egentlig i den andre tråden. Er enig med dere, alle har sin egen seng og der sover vi best. Hender at de kommer inn på morgenen, men som dere sier, da er det på tide å stå opp allikevel. Jeg er A-menneske, så ofte finner jeg 2 barn og en snorkende mann i senga etter at jeg har dusjet eller satt på kaffen. )) Jeg synes det er viktig at unger lærer seg å være trygge i sine egne senger, at de finner søvnen selv. Tror det sparer dem for mye når de blir eldre.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Vi ha aldri hatt besøk om natten. Kunne sovne i senga om natta da jeg ammet, men det var det.. Lært han fra første stund at vi har alle vår egen seng. Så han ha alltid sovet i egen seng, kommer inn om morgenen ja - da kan vi ligge å kose litt før vi står opp.. Vi ha delt seng med han ja, men det ha vært hvis vi ha hatt besøk som ha overnattet og ikke hatt plass til alle, så noen ha lånt han sin seng. Eller når vi er på hytta til mine foreldre - men det er et mareritt å dele seng med han, han ligge sinnsykt urolig.. ¨ Nå ha vi hatt en sovegutt fra dag 1, sovet godt og lenge - og han var ikke gamle gutten da han sov rundt. Kan ikke huske sist han våknet om natta. Men han er trygg i sin egen seng, og liker seg godt der.. Han har også alltid sovnet av seg selv, aldri bært, vugget eller lignende.
blond Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Det har aldri blitt en vane, men de har fått lov å komme opp i senga vår når det likevel er morgenen. Nå som de er eldre er det mer spennende å gå inn i stua og skru på morgenbarne-tv.
bente69;) Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Det er veldig sjelden hun kommer, kanskje en gang i mnd, sånn i 5-6 tiden, rett før jeg skal stå opp. Så det er ikke noe problem. Når hun er syk får hun ligge i vår seng, dvs da ligger gubben i hennes seng og snuppa på gubbens plass.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2008 Ser at jeg var litt bråkjekk for under 1 uke siden... Lillemor har nå nesten hver natt siden jeg skrev dette innlegget kommet over i vår seng, hun har sovna i vår seng, og vi har bært henne tilbake i sin egen seng da vi har lagt oss. Men så har hun også kommet inn til oss på natta,(01-04 tiden) jeg har knapt registrert at hun har kommet inn. Huff, må nok ta et oppgjør hvis det fortsetter. (Hun er 2 år og 10 mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå