Gå til innhold

Er gravid,med celleforandringer!

Anbefalte innlegg

Gjest Mothertotoo
Skrevet

Skulle ha hatt konisering nå i sept..men ble gravid. gynekologen sa at det skulle gå bra. Det var ikke så alvorlige forandringer..men nå har jeg panikk..og lurer på om jeg alikevel skal gjennomføre det! Jeg er så redd!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mothertotoo
Skrevet

Er det noen med litt erfaring??

Skrevet

Vet ikke helt om det er det samme.

Hva er conisering?

Jeg tok GU på første svangerskapskontroll og den viste at jeg har små celleforandringer, men jeg skal bare vente og ta nye prøver på 6 ukers kontrollen. Er jo en stund til, og jeg tenker jo på det inn i mellom, men regner med det går bra.

Mange har celleforandringer som går over av seg selv.

Gyn. legen på sykehuset sa at forandringene var så små, så de kom ikke til å følge det opp noe videre, hadde det vært mer alvorlig er det normalt å bli sjekket hver 8 uke gjennom svangerskapet.

Dette går helt sikkert bra for oss begge.

Skrevet

hei, jeg vet heller ikke hva konisering er men fant dette på nettet, http://www.kvinneklinikken-sus.com/05_pasientinfo_gyn/INF_GYN_dysplasi_con.doc, selv har jeg vært inne til biopsi (vevsprøve) etter påvist celleforandring og HPV virus. Kanhende jeg må gjennom dette selv, men sånn som jeg forstod på gynekologen på sykehuset så skulle de eventuelt (75% sjanse for at jeg slipper) ikke gjøre noe inngrep før etter endt svangeskap. Egentlig ville de helst ikke ta biopsi så sent heller (i uke 16), men det gikk helt greit det. Men dette er ikke noe å være spesielt redd for vel? En kvinnes livmor blir superovervåket med hensyn til celleforandringer. Det tar dessuten normalt 10 - 15 år før men utvikler kreft. Men snakk med gynekologen, det er der du får de beste svarene. Lykke til videre:-)

Skrevet

Hei.. jeg har også det, fikk brev fra legen nå etter siste prøve for 1 mnd siden at det var forandringer igjen, ikke farlige men dette skulle tas rett etter fødsel, så det går nok bra .o))

Jeg har i tillegg vært inne to ganger før og hatt konisering, og må dessverre ligge nå i uke 20 pga fare for fortidlig fødsel, har kun 2,3 cm livmorhals og grensen var 2,5 og innleggelse på 2cm så dette er bra grusomt. Men det er bare å ligge å håpe alt går fint..

Deilig å slippe å ligge på sykehuset iallefall inntil videre.

Slapp av og nyt graviditeten og så tar du inngrepet etter fødsel

Lykke til

Skrevet

Jeg har hadt celleforandringer(det er tydligvis veldi vanlig)og jeg er konisert 2 ganger,siste gangen fikk dem vekk alt,men ja går fortsatt på kontroller 1 gang per år...

Det var noen månader mellom mine koniseringer også = jeg gikk med celleforandringerne en stund jeg å. Det tar som sagt mange år(leser her ovan) før dette utvikler seg videre,HVIS det gjør det!

Å legerne/gynekolog har kontroll på dette under svangerskapet ditt så prøv å slappe av å nyt av å være gravid

(veit de ikke er lett da man oroer seg før de meste:)

Lykke til videre i graviditeten!

Gjest Mothertotoo
Skrevet

Tuuuuuuusen takk for fine svar! Nå kommer det mange tårer!!! Har hatt en kjempetøff sommer det har vært helt grusomt :( Jeg gråt i hele går..var så redd. Hadde ett skikkelig angstanfall!!!

Jeg skal til fastlegen mn på ons. Skal få han til å kontakte sykehuset,og gynekologen min! Så får jeg det bedre forklart...

Det er så vondt å ha det slik når man egentlig skulle bare være glad!! Redd for å miste den lille i magen,hvis de finner større forandringer...at det må fjernes kanskje sent i svangerskapet!

Jeg kjenner det vrenger seg..snufs!

Denne lille som er meget ønsket,og allerede elsket av sin mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...