Gjest Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Min gutt på ca 4,5 mnd får to små grøtmåltider om dagen etter anbefaling fra h.s. Hun sa også at vi så smått kan innføre frukt og grønt. Har nå gitt et par ts fruktpure eller grønnsakspure etter grøt. Men bør det egentlig være i et måltid for seg? Spurte visst ikke nok om dette på 4 mnd kontrollen... Han får vann til grøten. Prøver å gi til faste tider, har gitt siste ca 18 tiden. Men dette blir egentlig litt sent. Han blir da veldig trøtt og spiser mye dårligere. Ammer i tillegg rett før sengetid (ca 19) og da er det ikke alltid han vil ha. Så tenkte å flytte grøtmåltid nr 2 til tidligere på dagen og grøt 1 til frokost. Sliter litt med å lage en dagsplan, skal jo rekke å amme han også og redd for melkeproduksjon hvis det går for lang tid. Hvordan løser dere dette i praksis? Hvor ofte bør han ammes i tillegg til disse to grøtmåltidene? Har en tass som pleide å spise svært ofte, så nå blir jeg litt stresset når det går lang tid mellom ammingene. Han har gått fra opptil 5 måltider om natta til ca 2... Ha, ha, ha skal ikke være lett det her ;o) Er en skikkelig lureguri, ferdig med et problem så da må jeg jo bekymre meg over neste...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Når Jonas var ca 5 måneder spiste han grøt til frokost i 8-9 tiden og til kvelds i seks, halv syv tiden. Men nå ammet ikke jeg så mye da, kun litt om morningen. Ga flaske med mme. Måltidene var rundt 9, 12, 15, 18 og en flaske før leggetid så han sov godt. Ga også fruktmos til en flaske i 12 eller tre tiden, men ikke som et eget måltid. Noen ganger og som mellommåltid hvis det passet seg sann...
firkløver`n Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 jeg begynte måltidet med at jeg ammet eller gav de flaske så fikk de litt grøt eller pure etterpå. Når jeg først introduserte grøt så gav jeg de det 11/ 13 på dagen for at de skulle få ut luften i magen før de skulle legge seg før kvelden. men så økte jeg andelen gradvis med grøt etter pupp og de spiste heller mindre melk før maten, så gradvis så ble de avvent til pupp og spiste heller fulle måltid når de var 10-12 mnd. Det var dette som fungerte for meg og ungene mine, og jeg skal prøve dette igjen nå med siste mann.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 her får lille grøt i halv 8-8 tiden.. å grøt igjen i 18.00 tiden.. begynte med middag etter 5 mnd kontroll .. i ca 12 tiden.. kjempesulten da... får fruktmos i 3-4 tiden... mm ellers men ikke så ivri på den fronten lenger desverre på dagtid.. får mm før vi står opp.. så går d fort noen timer før han viser intresse .. vrir seg bare unna.. men spiser godt mm 1-3 ganger fra 19.00 - 07.00 6 mnd gammel.. vet at nattmåltid ikke er nødvendig.. men takket være den tror jeg at jeg har nok melk??
Smellkyss Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Gutten vår har nettopp fylt 5 mnd og han spiser to fulle grøtmåltider om dagen. Første grøtmåltid etter første luren. Ammer først hvis han har sovet 1 1/2 time.Som regel sover han bare 45 min og da er det rett på grøten. Ammer så igjen ved neste lur. Grøtmåltid nr to er i 18-tiden, rett etter siste luren som vanligvis er 30-45 min. Ammer ikke før grøten nå heller for har jo da ammet han før siste luren. Husker med førstemann at jeg trappet fort ned på ammingen for han sov natta gjennom da han var 5 mnd. Så nattamming hjelper nok på produksjonen. Spurte HS om når jeg kunne begynne med et tredje måltid og fikk da til svar at det var lurt å vente til han fylte 6 mnd for nå er jo morsmelk det viktigste. Synes jeg hører overalt at man skal amme før hvert måltid, men etterhvert skal det jo bli omvendt.......Ikke lett dette her......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå