*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 vill klalle han opp etter min pappa..han er syk så vi vet ikke lenge han er her hos oss...han er en veldig stolt bestefar og vi ville egentlig kalle første mann opp etter han..men sånn blei det ikke,første mann heter kristian.. å da lurer jeg på hva dere syns om Einar??det heter pappan min..
mammamy Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Jeg synes det er en fin ting å gjøre når situasjonen er som den er. Passer veldig bra til Kristian da
anni ke n - med ny baby Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Jeg synes Einar er et kjempe fint navn:) Og saa koslig aa kalle han opp!
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 31. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2008 takk de skal hete haugan til etternavn så syns det passa bra også Kristian Haugan og Einar Haugan
fisk-76 med fjerdemann i magen Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Hei. Hvis jeg ska si helt ærlig hva jeg mener, så syns ikke jeg Einar er noe pent navn på en baby. Men jeg skjønner også tankene dine. Men jeg ville ikke kallet opp bare for å gjøre det. Jeg måtte likt navnet også. Så det må bli opp til dere om dere liker det eller ikke. Ellers går det jo an å kalle opp etter første bokstaven (E). F.eks: Even Eilert Eskil Embrik Var ikke lett dette.. Masse lykke til med navnevalget:-)
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Syntes både navnet og tanken er fin =)
Tine+Lillemor Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Jeg syns Einar er kjempefint! Pluss at det er koselig både for den som blir oppkalt og den som er oppkalt Syns Einar er mye finere enn de andre forslagene til navn på E her
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 31. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2008 hehe jo takk.. syns einar er et kosleig å lunt navn jeg da...ville bare høre hva dere syns...men han er jo ikke baby i all evighet
Herkules Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Enig med Tine + He he Pappaen din vil jo sette utrolig pris på det
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Jeg synes navnet og tanken bak er veldig fint:-) Navnet blir så mye mer betydningsfullt også når barnet er oppkalt etter din far.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 jeg synes at så lenge dere liker navnet å dere er komfortabel med d..så syns jeg dere bør velge d:) d er dere som skal like d..å om noen enten i fam eller slekt ikke liker d ..ja så får d bli opp til dem..d er deres baby ,å alle blir vant med et navn ,om en stund så er d ingen som reagerer på at han heter enten d ene eller d andre for d blir en vane,å til slutt kunne han ikke hett noe annet.. innviklet forklart sikkert..men d er d jeg mener når folk skal velge navn i dag..hovedsaken er at foreldrene liker d å synes d passer til barnet sitt:)
elin og gutta;) Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 einar er fint!!!! godt det er flere som bruker litt tradisjonelle navn på barna. vår eldste er oppkalt etter begge bestefedrene-ole andreas. babyen skal hete vebjørn. pappan heter kolbjørn, så det er litt oppkalling det oxo nesten. skjønner godt du ønsker å kalle han opp etter din syke pappa.
Trulte76 Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 om noen sier at einar ikke er noe fint navn, så er det ikke noe å bry seg om. Alle liker ikke alle navn Liker dere Einar selv og vil kalle han opp etter din far, så synes jeg dere skal gjøre det Iallefall en fin tanke
nekita Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Embrik??? djiiises! Smak og behag altså men oi for et fælt navn. Einar er flott, norskt og passer godt med kristian. Lykke til med avgjørelsen=)
Gjest Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Det er da dere som skal like navnet og ikke andre vell.... desuten så blir navnet en del av barnet.. Vi hadde klart navnet til gutten vår før han ble født..... ukene etter ble jeg mer og mer i stuss på navne valget. Men nå var det jo blitt tatt i bruk av alle...... tilogmed etter dåpen var jeg så usikker på om det var det riktige navnet på gutten vår at jeg var på kanten til å skifte navn eller i det minste å gi ett mellom navn.... men det ble aldri noe av... Nå 5 år senere kunne jeg aldri tenkt meg et annet navn på gutten for han er blitt navnet sitt. Men er enig med at noen navn er mindre fine å bruke på barn...men det er etter egne asisasjoner..... Men Einar er hvertfall ikke stygt eller teit og passer fint med Kristian! Lykke til med avgjørelsen!
Lillefot08 Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 Er ikke noe å tenke på engang. Syns det var ett fint navn. Jeg mista desverre pappan min ifjor oktober og fant ut jeg var gravid i mars. Ville gjerne kalle nurket etter pappa, men det blir en jente her. Samboer foreslo å bruke første bokstav i pappas navn og fant ett kjempe fin navn:) Så hu blir på en måte oppkalt etter han. Tenk så stolt pappan din blir når han får vite at den lille blir oppkalt etter han.
*tornerose* Skrevet 31. august 2008 #17 Skrevet 31. august 2008 Kjempe fin tanke og et koselig navn :-) Og passer godt sammen med storebror sitt navn :-) Hadde jeg vært i samme situasjon der min pappa hadde vært alvorlig syk hadde jeg tenkt det samme som deg. Kjekt å føre navnet videre og tenk hvor stolt han kommer til å bli :-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 31. august 2008 #18 Skrevet 31. august 2008 Oppkalling er en fin ting å gjøre hvis man liker navnet selv og synes det passer. Skulle gjerne ha kalt opp den i magen etter noen i slekta mi/samboers, men når ingen av navnene faller i smak så ser jeg ikke helt vitsen da. Personlig liker jeg ikke navnet Einar fordi det er for gammeldags etter min smak. Men det er ikke mitt barn, så du må jo tenke hva du vil selv;)
piami Skrevet 31. august 2008 #19 Skrevet 31. august 2008 Kjære gull ungen med spire!! Einar er et helt fantastisk, nydelig, flott, stolt norsk navn!! Bebisen vår skal også hete det!!! Vi har også valgt å kalle opp:) Det er etter min utrolig herlige bestefar som er meget syk og vi vet ikke hvor lenge vi har han. Jeg er 36 uker på vei og fram til nå har vi sliti vettet av oss for å finne fram til et guttenavn vi virkelig har falt for.. Helt til en kveld i forrige uke hvor jeg satt og våket over bestefar på sykehuset og tenkte at neimen kjære vene!! Han skal hete Einar! Vi har valgt å ta med bestefaren til mannen min også som het Johan. Så vårt lille gull i magen skal hete Einar Johan:) Passer til våre barn som heter Eirik og Maria syntes jeg:)
AO3 Skrevet 31. august 2008 #20 Skrevet 31. august 2008 Et fint navn, og en gest bestefar helt sikkert vil sette stor pris på! Når han er syk blir det jo litt ekstra spesielt i tillegg. Det passer dessuten veldig fint sammen med Kristian!
Skorpion70 Skrevet 31. august 2008 #21 Skrevet 31. august 2008 Einar er mitt favorittnavn også! Vet desverre ikke om jeg får min mann med på det... Oppkalling er uansett en stor ære for tidligere generasjoner, så det synes jeg er flott!
Mamma til lille M&L Skrevet 1. september 2008 #22 Skrevet 1. september 2008 Hadde nok aldri fallt meg inn å uten videre kalle barnet mitt Einar, men synes det er nydelig med navn som det ligger en tanke bak! Hadde absolutt kallt barnet mitt det dersom jeg var i deres situasjon, og vi begge følte oss komfortable med navnet! Pappaen din blir sikkert kjempe stolt og glad:)
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 1. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 1. september 2008 ja han er stolt som en hane...han elsker unger å han håper han får oppleve litt tid sammen med han..det gjør jeg også..takk for svar alle sammen er utrolig rørende å morro å lese innleggende deres,,, takk igjen!!!! blir bare mere å mere glad i Einar navnet for hver dag som går!! og sammboeren min roper på einar når vi skal sove om natta,,snakker med han å sier natta..er utrolig snålt syns jeg da!!
Gjest Skrevet 1. september 2008 #24 Skrevet 1. september 2008 Einar er fint det Liker spesielt godt Tor-Einar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå