Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man har blitt gravid til det slår ut på en graviditetstest???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man tester rundt da man har IKM. Noen tester slår ut før da...og noen etter. Lykke til!

Skrevet

Sikkert veldig dumt spørsmål, men hva er IKM?? :D

Skrevet

Jeg brukte en vanlig med en/to streker, og den slo ut en uke etter forventet mens.

Hvis du vil ha svar fortest mulig bør du bruke Clear blue digital, den som viser "gravid" eller "ikke gravid" (med ord) i stedenfor de som viser en eller to streker. Digital slår ut når hcg nivå er på 3, de vanlig med streker slår ut på 9. Så du får vite det tidligere med digital.

Lykke til! :)

Skrevet

Etter

http://www.babyverden.no/templates/Article____383.aspx

kan du teste:

Når kan jeg ta en graviditetstest?

De fleste graviditetstestene kan tas fra dagen etter forventet menstruasjon. Enkelte tester er imidlertid svært sensitive og kan gi svar allerede en uke før forventet menstruasjon.

Dersom du har uregelmessige sykluser eller er usikker på når menstruasjonen er ventet, anbefales det å vente til det har gått minst to uker siden sist du hadde ubeskyttet samleie. Dersom en menstruasjon er uvanlig kort eller blødningsmengden mindre, kan du være gravid.

Som en hovedregel skal du ta en test dersom du har grunn til å tro at du er gravid.

Lykke til

Skrevet

Her tok det 10 dager fra jeg ble gravid til testen var positiv.. :)

Skrevet

IKM står for "ikke kom mens" eller noe i den duren. Altså forventet mensdag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...