Gå til innhold

Farlig med parazet rundt rundt EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli syk, vondt hals, vonde ører osv. Tror EL er rett rundt hjørnet. Må gjerne ta parazet for å fungere de neste dagene. Bør jeg droppe prøving denne måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet du mener? Det er ikke farlig for gravide iallefall...

Skrevet

Paracet er ikke farlig:)

Men ibux bør du ikke ta, for det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid..

God bedring:)

Skrevet

Paracet er det hle tgreit å ta ;o) Det er Ibux man skal holde seg unna når man er prøver.

Skrevet

hihi.. mener selvsagt paracet :-) er visst helt sløv i dag. Da trenger jeg vel ikke å bekymre meg for det da. Blir sikkert ikke gravid uansett. Takk for hjelpen!

Skrevet

hvorfor er det ikke bra med ibux? bruker alltid å spise mange ibux i løpet av en TR, kanskje det er derfor det er så vanskelig å få spira til å sitte?

Skrevet

Ibux kan gjøre det vanskeligere å bli gravid står det i pakningsvedlegget, så unngå dette hvis du er prøver. Det er stoffet Ibuprofen som ikke er bra. Kan visst hindre eggløsning.

Dette står det om Naproxen: Vis forsiktighet ved bruk av Naproxen Actavis dersom du prøver å bli gravid.

Du skal ikke bruke Ibux/Naproxen dersom du er mer enn 6 måneder gravid.

Hvis det er flere tabletter du vil sjekke ut så kan du gå til:

www.felleskatalogen.no

Skrevet

ååå takk :D det visste jeg ikke. kan være derfor det tar så lang tid, er en FLITTIG bruker av ibux må jeg si, tar en ibux med en gang jeg kjenner smerte et sted. men de skal nå kastes:)

Skrevet

Ibux/Naproxen/Voltaren etc skal heller ikke brukes de første 2 trimestre da de gir økt risiko for spontanabort, fosterdød og misdannelser. Viktig å være klar over siden de fleste anser Ibux som et "ufarlig" medikament. Men paracet/Paralgin Forte går greit under graviditet. Oppfordrer som over til å kikke på felleskatalogen.no og søke på det aktuelle medikamentet. Man får da opp preparatomtale inkl avsnitt om graviditet/amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...