Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Har du hørt siste nytt? Forskere fant ut at homofili er en feilkobling i celledelingen i magen! Hva tenker du om det?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Kall det hva du vil, de er mennesker likevel!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Enig med HI jeg personlig syns homser og lesber er tegn på at noe er galt for det er ikke normalt,hvordan kan det noen gang normaliseres ?det er jo helt forkastelig og den nye ekteskapsloven får meg til å kaste opp
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Har du noen link eller kilde? Homofile er like mye verdt som andre. og de er like mennesker som oss!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Anomym 13:26: kan du definere "normal"? Håper iallefall ikke at du har unger, tenk om en av dem er homofile? Hva faen har du tenkt å gjøre da? Tvangsgifte de med det "rette" kjønnet?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Det er Downs også det. Hvem sa noe om ikke vær elike mye verdt?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Forskere finner så mangt, kommer stort sett an på hvem som betaler lønna deres har jeg inntrykk av.. Du vet at man må utvise litt kildekritikk, og ikke ta alt for god fisk?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Tydligvis noen lesbefitter her som følte seg truffet
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Nei, dæven må jeg? Jeg tror alt som skrives i avisen og i dib e rsant jeg!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 http://www.nrk.no/nyheter/1.6027760
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Ja det tror jeg gjerne på at du gjør
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 jammen da ligner jeg litt på deg da!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Akkurat det har jeg litt problemer med å se, lille venn, men tro det hvis du vil..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Det er ditt problem lille venn ikke mitt!
prebs Skrevet 31. august 2008 #16 Skrevet 31. august 2008 Det er vel ikke noe nytt at homofili er sterkt genetisk betinget, akkurat som heterofili. I så måte er vi like hjerneskada alle sammen. Selv om det er flere tilfeller av heterofili, betyr ikke det at homofili er en patologisk variant - det er forskjell på vanlig og normalt!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #17 Skrevet 31. august 2008 Om det tenker jeg at det ikke er snakk om en feilkobling, men en annerledes kobling. Som det også er med å være venstrehendt f.eks.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #18 Skrevet 31. august 2008 Dette er det mange år siden jeg leste om første gang, så siste nytt er det vel ikke akkurat. Men for de som tydeligvis har levd et langt liv med feilinformasjon så er det jo flott at det blir satt søkelys på det. Spesielt overfor alle de kristne som mener at homofili er synd. Kanskje de nå endelig kan få det inn i sin hjerne at det faktisk ikke er det, men noe som inntraff i det øyeblikket celledelingen startet......og tenk på deres egne barn. En dag kan det være dere som står overfor dette og hva gjør dere da? Selv er jeg heterofil og jeg har flere homofile venner. Og med all den trangsyntheten som finnes blant oss heterofile, så har det jammen ikke vært lett å stå frem for de fleste av dem. Jeg firer flagget for mer kunnskap blant oss mennesker.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #19 Skrevet 31. august 2008 "De kristne som mener homofili er synd"??? Hallo??? Nå er ikke kristendommen (i utgangspunktet) en "hjernevaskereligion" . Vi har like mange ulike meninger som ateister eller hetrofile eller hvilken som helst gruppe i samfunnet. Jeg er kristen. Jeg har hatt mange "lesbiske" erfaringer, ser på meg selv som "biseksuell", uten at denne debatten dreier seg om ulike definisjoner av dette,. Jeg har flere homofile venner, både jenter og gutter og jeg ser absolutt ikke på dem som noe syndigere eller dårligere mennesker enn hverken meg selv eller presten i bygda. Hvordan kristendommen ble praktisert for et par hundre år siden er en helt annen ting. Nå har homofile lov til å være prester o.l. fordi flertallet er FOR og mener menneskeverd ikke måles i hvem man deler seng med!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #20 Skrevet 31. august 2008 Jeg er litt usikker på om du mener jeg skal bli imponert over at du er kristen og biseksuell og har mange homofile venner. Jeg blir dog ikke det. Ifølge "altfor mange" kristne, ihvertfall de som lever etter bibelen, så er homofili synd og dermed ikke akseptert i mange kristne miljøer. Det ser vi jo også tydelig når homofile prester skal bli innsatt og de "høye herrer" setter seg på bakbeina fordi de mener det strider imot deres kristne tro. Og kom ikke her og påstå annet enn at Kirken har et troverdighetsproblem når den roper om takhøyde og mangfold, men alikevel sorterer hvem som er verdige nok til å være med i leken. For maken til skyld-og skamfordeling som enkelte kristne miljøer bedriver skal man lete lenge etter. Og den dagen hele Kirken står samlet og alle er like mye verdt, ja da kan vi heller bli enige. Jeg synes det er flott at du blir akseptert av dine, ingenting er bedre eller mer fint enn det, men det er nok dessverre altfor mange andre av dine likestilte som har opplevd helt andre ting.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #21 Skrevet 31. august 2008 Oi da, du hadde visst ikke fått med deg noe særlig eller?
Trulte76 Skrevet 31. august 2008 #22 Skrevet 31. august 2008 Jeg trur nok homofili er noe som er medfødt ja. Om man skal kalle det hjerneskade er jo så. Men at det er medfødt trur jeg nok. Og da kan de heller ikke for at de er homofile. Men jeg jeg er glas det er så mange som står frem som homofile, så det er ikke så tabu lengre. Så jeg har slettes ikke noe imot homofile jeg. De er jo mennesker som oss hetrofile Bare med en annen legning. Man kan da være værre ting enn homofil.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #23 Skrevet 31. august 2008 Jeg er veldig klar over at det dessverre er mye trangsynthet i kristne miljøer (og andre religioner likedan). Skal absolutt ikke fornekte det, ei heller at det sitter mange ekstremt konservative i "høye" stillinger og har meninger om hva som er "god kristendom". Dessverre følger det i dette at mange mennesker ikke blir akseptert og respektert som den de er. Det jeg reagerer på er at anonym over meg uttaler seg om at "kristne" mener dette er synd. Veldig mange kristne (og andre religiøse) har forstått at fred og kjærlighet i verden kommer av toleranse og likeverd, ikke av fordømmelse og krig. Derfor blir en sånn generallisering for meg like uintelligent som de som mener muslimer er farlige. Dere sitter dessverre også mange høye herrer og sier hva som er "lov". Alllikevel er praksis i mange land (ser da bort fra de mest ekstreme; pakistan, somalia, Iran, afghanisten etc) milevis fra det vi hører om i media. jeg skrev ikke det keg skrev for å imponere noen, men for å belyse at selvom en del kristne miljøer dessverre er farget av gammeldagse holdninger og normer, er ikke det det kristne budskapet. "Du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg" De fleste store religioner har med denne i en eller annen verson- likeså Sokrates/ Platon som vel kan regnes som "den frie filosofiske tanke" i forhold til religion. Ingen har noe grunnlag til å dømme andre menneskers meninger og valg, mener jeg i basis. Vi er alle likestilte!!! Nå er det en gang sånn at for å opprettholde lov og ordne i et samfunn, må noen dømme andre, og derfor er også domsstolen sikret med lekdommere eller jury, fordi et enkeltmenneskes meninger aldri kan være høyere enn et annet.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #24 Skrevet 31. august 2008 Glemte å si at: Ja, jeg er enig i at det er et troverdighetsproblem i kristne samfunn, og veien er LANG å gå. MEN vi har starta og kommet veldig mye lenger enn noen ville trodd for 50 år siden, så om ikke annet går det fremover. Jeg mener jeg lever etter Bibelen, men jeg tar også høyde for at den er skrevet i en helt annen tid og et helt annet samfunn. mange av reglene i Bibelen er for å opprettholde lov og ordne slik som samfunnet da var. Jeg forsøker å holde de 10 bud- men jeg tror ikke at "å drive hor" i dag er det samme som for 5000 år siden. Jeg har ingen problemer med å ha sex utenom ekteskap- legevitenskapen har kommet langt, vi kan beskytte oss mot syksommer og ikke minst: vi får ikke barn med alle vi har sex med, og samfunnet blir derfor ikke det kaos det kunne ha blitt da- i og med at vi ikke er økonomisk avhengig av hverandre på samme måte og avhengig av å ta oss av eldre generasjoner o.l. Familien i dag er noe helt annet enn det det var da. Prøver det jeg kan å ikke lyve, ikke stjele etc. Men det viktigste av alt mener jeg er toleranse og likeverd overfor sie medmennesker uavhengig av bakgrunn, meninger etc. anonym 16.46
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #25 Skrevet 31. august 2008 Jeg er den anonyme som stilte spørsmål og som påsto dette med at kristne mener at homofili er synd. Selvfølgelig stilte jeg det på spissen og jeg håper at flertallet av kristne er mer lik deg enn de jeg satte i bås. Å sette andre i bås er uansett ingen pen ting å gjøre;-D Jeg prøver også å leve etter de 10 bud. Ikke fordi jeg er personlig kristen, men fordi jeg mener at de budene er grunnleggende i et oppegående og moralskt menneskes liv. Jeg tenker også at man skal gjøre mot andre det man vil at andre skal gjøre mot deg. For meg handler dette derimot ikke om kristendom, men som sagt om et solid ståsted i det man kaller livet. Man skal ha respekt for andre og man bør kunne forvente respekt tilbake. Det er vel derfor jeg blir litt "krakilsk" når jeg hører de kristne som fordømmer og som slavisk lever etter det som står skrevet i bibelen ( men ofte kun utad, mens det innad og bak veggene hjemme skjuler seg både det ene og det andre). For med hånden på hjertet, så er det jo nettopp som du sier, det som ble skrevet i bibelen, bør kanskje leses og vurderes med litt nye og mer moderne øyne. Hvordan skulle verden blitt om ikke vi utviklet oss i takt med tiden og vitenskapen? Jeg tror du og jeg er ganske enige i hva som er de viktige ting og at vi begge har forstått at fred og kjærlighet er er de to viktigste ting vi kan bære med oss:-) Så får vi håpe og tro at resten følger med;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå