Gå til innhold

Hvor ofte kontroll på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det 1 mnd mellom sjekk i uke 32 og 36, men leste det burde sjekkes annenhver uke og fra uke 36 hver uke. Jeg har en sjekk i uke 36 og så i 38. Er det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vert til kontroll hver 14dag siden uke 34:) kjempe greier det synes jeg. godt å bli fulgt opp litt ekstra nå mot slutten:)

Skrevet

jeg var på fredag, da var jeg 33 uker. så skal jeg tilbake når jeg er 36 uker og 38 uker..... syns det er plenty ofte nok ihvertfall. har en ettåring i tillegg og syns egentlig hele greia bare blir stress.... :P

Skrevet

jeg går på kontroll hver 14 dag fra uke 32 er iuke 33 nå

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg tror jeg skal hver 14 dag iallefall på slutten (35-38), jeg synes det er viktig og se at babyen legger på seg det en skal på slutten.

Skrevet

skal til legen på ktr i uke 37, og til jormora i uke 38. Jordmora vil ha ukentlig ktr frem til fødsel. Litt godt å vite at ktr er jevnlige på slutten:)

Skrevet

Jeg har gått til kontroll 1 gang i uka siden uke 36, nå er jeg i uke 40. Fra uke 32 til uke 36 gikk jeg annenhver uke.

Skrevet

Jeg gikk annen hver uke fra uke 33. Fra uke 37 går jeg hver uke!

Skrevet

jeg har gått til kontroll ca hver 6 uke frem til uke 32, så ble det hver 14. dag og det skal følges ut svangerskapet, ikke oftere på slutten så sant det ikke er ekstra behov for det. Er i uke 35 nå

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig hvordan dette praktiseres. Jeg har hatt et svangerskap uten komplikasjoner så langt. Jeg har kontrollene ved et sykehus (fødestue), men fra og med to uke før termin skal jeg gå på kontroll hos jordmor i en annen by, som tilhører sykehuset hvor jeg skal føde.

Her hvor jeg har nå har jeg kontroller hver 14. dag fra uke 30, og skulle vært hver uke fra uke 38 - men da skal jeg jo ikke gå dit lenger. Jeg ringte jordmor jeg skal gå til på slutten, i den andre byen, og der er det kontroll i uke 38, 40, 41.

Skrevet

Her er det en gang i mnd mot slutten og fra uke 36 hver 14 dag.. Synes det er litt lite jeg egentlig.. føles som en evighet mellom hver gang! Det er jo betryggendes å sjekke at alt er normalt da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...