Muffinsmamma Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 -Ha ett vegetarmåltid i uka. -Ha et måltid med suppe og pannekaker i uka, dette er god og billig mat. skal pannekakene bli sunnere, lag dem av speltmel. Lag tomatsuppe selv fra bunnen med f.eks tomatjuice, curry og purre. -Når du lager f.eks spaghetti og kjøttsaus: Ikke bruk mer enn 4-500 g kjøtt til en familie på 4-5, det holder i massevis om du har røde linser i sausen. Mettende og veldig godt. Til 4-500 g kjøttdeig, bruk en boks hele tomater og 1-2 dl røde linser. Og kjøp for all del fullkornspasta, metter mye lenger og man spiser mindre posjoner. -i helgen når man har mer luksusmat kan man ha forrett og hovedrett, dette blir faktisk billigere! Om man ønsker stek eller liknende til hovedrett spiser man jo mindre av det dyre kjøttet om man har spist en forrett først, som da kan bestå av enkle men gode ingredienser, som tomat og mozarella med basilikum, med en liten bit brød til. -Pølser og fiskeboller er ikke nødvendigvis fy-fy! Pølser med høyt kjøttinnhold er fin middagsmat, det samme er fiskeboller. På denne måten holder jeg matutgiftene nede. Håper jeg kunne komme med inspirasjon til dere som føler dere bruker altfor mye på mat. Ha en god søndag!
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Supert, tips mottas med stor takk
3 nydelige jenter <3 Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 Jeg kjøper noen kilo bankefisk når det er på tilbud og så lager jeg masse fiskeboller og fiskekaker så jeg har i fryseren. De er skikkelig gode og er masse fisk i de så du faktisk kan kalle det et fiskemåltid Men tar jo en hel dag å lage opp noen mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå