Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Victor får mme, og har fått det nesten fra fødslen av. Nå er han 11 uker, og har i det siste begynt å skrike ofte når han får mat. Suger en liten stund på flasken, og skriker plutselig ut. Da tar jeg ut flasken, og prøver å gi den til han på nytt - da tar han tak igjen, og skriker enda mer. Da må jeg roe han, legge han inntil meg og snakke rolig med han før han får flasken igjen.. dette gjentar seg noen ganger før han spiser ordentlig. Men da spiser han godt, inntil 200ml. Byttet fra NAN til Hipp for å se om det hjalp, men til ingen nytte. Melken er heller ikke for varm, har prøvd å gi han med forskjellige temperaturer, men det hjelper ikke.. Andre som har dette problemet? Har blitt håpløst å få i han mat :-( Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen flaskemamma men prøver meg for det :o)

Hvilken smokk str bruker dere? Hvis dere bruker den minste enda, kan det vel være at han blir utolmodig og sint???

Skrevet

Vi bruker de minste fremdeles ja.. prøvde nummer to i en annen flasketype enn vi pleier, og da ble han kjempesint! Men har ikke prøvd neste smokkstørrelse i MAM enda.. er usikker på om det finnes en fra 2 måneder, eller om det kun er den fra 3 måneder+.. skader vel uansett ikke å prøve den kanskje, for det høres jo litt ut som at det kan være det som er problemet :-) Takk for svar, vi skal kjøpe og prøve i morgen!

Skrevet

Kanskje han har sopp og får vondt når han spiser? Det fikk i hvert fall mitt gull. Sjekk innsiden av kinnene hans, er det masse hvitt belegg der så er det sopp. Det behandles veldig enkelt, bare en q-tips med farris på et par ganger om dagen i noen få dager så er det borte:) lykke til:)

Skrevet

Jenta mi er akkurat lik som gutten din, bare at på dagtid spiser hun ordentlig...men når sen ettermiddag/kvelds mat skal gies da begynner hun.... biter i smokken og skriker til... vi bruker smokk nr 2 på avent flasker

Jeg ammer delvis men har lite melk så hun må ha tilegg.

Men når jeg ammer hun skriker hun ikke.. jeg vet ikke hva årsaken er, det jeg tenker at at hun skriker for at hun vil ha pupp i stede for flaske?

men vi skal på kontroll på torsdag så da får jeg høre med helse søster da.. det er jo veldig rart for hun er jo sulten når vi skal gi hun mat, men hun blir sikkelig sint på flasken.. :S

Skrevet

Hmm, han har ikke sånt hvitt belegg i munnen, så tror ikke det er det :-S

Hehe, her er det omvendt - han spiser problemfritt på natten, men det er fullt kaos på dagen.. merkelige greier! I ditt tilfelle kan det høres ut som at det er pupp hun vil ha, noe som egentlig er litt rart siden hun sikkert får melk raskere ut av flasken.. Men det er godt mulig Victor blir sint fordi flasketuten er for liten altså, for når jeg tenker meg om er han vanskeligere når han er skikkelig sulten, og han spiser ordenlig etter at han har fått i seg litt- da er det kanskje "greit" at det ikke kommer melk så raskt.

Kan du ikke sende meg en postmelding om hva helsesøster sier for noe da? :-) Hadde vært kjekt å visst om hun hadde noen råd!

Takk for svar jenter :-)

Skrevet

Hei!!

Jeg kjenner meg veldig igjen her, akkurat slik var dattera mi en periode også, er som jeg skulle ha skrevet innlegget selv.

Jeg grudde meg til hver gang jeg skulle gi henne mat, jeg både ammer og gir flaske, samme om det var pupp eller flaske var problemet der.... Det var et mareritt...

Eneste måltidet som var problemfritt var det hun fikk i 6 tiden på morningen.

Jeg fikk også i henne maten, og hun spiste godt hun også, så hvorfor det var slik aner jeg ikke.

Hun drev på slik i ca 2- 2 1/2 uke, så ga problemet seg, hender seg at hun er slik innimellom nå også men bare en gang nå og da.

Jeg har desverre ingen råd og gi deg, og håper det er litt trøst i at jeg har opplevd akkurat det samme......

Håper et snart går over!

Lykke til!

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare Victor som er krakilsk :-) Har blitt et strev å gi han mat, noe som selvfølgelig er trist siden det jo skal være en kosestund.. får håpe vi er like heldige, at det gir seg av seg selv :-) Virker nesten som at det gjør vondt for han å spise, for han virkelig HYLER..men som sagt, melken har riktig temperatur så jeg vet ikke hva annet det kan være. Skal prøve ny flaksesmokk i morgen, så får vi se :-)

Takk for svar Maria!

Skrevet

Vi har flaskejente. Når hun sutrer sånn veldig ved maten har vi gått opp en smokkestørrelse. Selvom det er en måned til ifølge leverandøren. De sa i butikken at det verste som kan skje er at de søler litt ekstra. Det har hjulpet veldig hos oss:) Hun gråt fordi hun ble utålmodig for at maten kom for sakte. Flaskebarn drikke jo av flasker hver dag så de blir ofte bedre på det enn de som normalt ammer.

Skrevet

Hvordan er avføringen? Gul eller Grønn?

Om den alltid er grønn og han griner mye kan det være melkeallergi.

Skrevet

Nå har samboer nettopp gitt kveldsmaten og det hente opp i krakilsk skriking...hvor jeg måtte komme med puppen og hun ble stor fornøyd:)

det er jo bare kjempe rart da....siden hun liker mme hun får så det er jo ikke det det står på...

skal si fra når jeg har snakket med helse søster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...