Gå til innhold

Hva skal babyen deres ha på hjem fra sykehuset?


sommerfugl4

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 5 oktober. Er i tvil hvor mye klær de trenger. Litt vanskelig årstid. Vi har langt å kjøre fra sykehuset. er det best med en tynn ulldress eller en pose og ei strikkejakke? hva skal dere ha på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har kjøpt et søtt, lite start sett fra Ellos som eg tenkte bebisene skulle ha på seg. Samt noen tynne dresser. Vi har heldigvis kort vei, så trenger ikkje pakke dei særlig inn. Har med kvar sitt helseteppe i tilfelle det er surt ute :)

 

Veit at farmora strikker såkalte hentesett til bebisene, men dei er nok litt for store da tenker eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har strikket hentesett i ull, så hos oss blir det først Nøstebarn ullbody og strømpebukse, så ull-hentesettet utenpå + lue da selvsagt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre her så har bestemor strikket søte små plagg i ull.. Har ett nydelig sett i lilla som nok blir brukt til hjemreise.. Med body og sparkebukse under :-) Og så her vi med pledd ifall det er en kjølig dag.. Er ikke mer enn 5 minutter i bil å komme hjem heller da .. Men man vet jo ikke hvordan temperaturen er i Oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hurra for alle bestemødre som strikker hentesett til barnebarna sine! Jeg strikker selv mens bestemor er opptatt med bittert å realisere seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha hente sett i ull, som mormor til baby har strikket. Under der har jeg sparkebukse evnt strømpebukse og body. Har liten lue under hente lua også. Så tar jeg jo alltid inn bilsete om vinteren slik at babyen slipper å settes i kaldt sete. Får mannen til å varme opp bilen før han kommer inn og henter oss. Kan da også legge en god varm dyne over baby om det er veldig kaldt. Har en fra før som er født i november og gjorde det slik da, og det gikk veldig fint. Har over en times kjøretur hjem fra sykehuset, men blir jo godt og varmt i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vår første og jeg er litt usikker på hva man bør ha på, men jeg har i alle fall pakket ned:

 

body

ullstrømpebukse

sparkebukse (evt. hentesett i ull som tante strikker om vi får det til da)

tynn lue

litt tykkere lue

ullsokker

vanlige sokker

god å myk utedress

helseteppe

 

dette er det jeg har lagt i bag'en så tror jeg vi må se hva vi bruker når vi kommer så langt siden det er umulig å si hvor kaldt det kommer til å være.

kom gjerne med tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...