Gå til innhold

hvordan oppdra en katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den har blitt fryktelig husvarm.. hehe,, og det er jo en god ting. sånt rent bortsett fra at nå trenger jeg nye gardiner...

men jeg har fått han til og stoppe med det ved og sprute vann på henne hver gang hun klatrer i gardinene.. men så er det dataen.. jeg kan jo ikke akkurat sprute vann på henne når hun står oppå den og trykker på allemulige rare ting.

hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sier fy og dytter den ned forsiktig da. måtte gjøre det på stuebordet. det funker og den tør ikke hoppe opp på bordet. men la den ha feks fast plass et annet sted høyt oppe. min har fast plass på bokhylla

Skrevet

fy driter den i. den bare ser dumt på meg. og småen mener at den må på rommet fordi den ikke hører... hehe men den har fast plass på soffaen oppe på kanten liksom. hm..

Skrevet

H ha ha!!!

I de aller fleste tilfellene vil du nok kjempe en lost cause er jeg redd. Men som hun over skrev, vær konsekvent med de tingene du er mest bekymret for.

Skrevet

Vi har en lyd som betyr "fy" som vi sier samtidig som vi dytter/løfter henne ned på gulvet. Gjør det hver gang (vi ser det, da). Samme gjelder for gåing på alle bord/kjøkkenbenk/seng, mens hun fint kan få sitte i vinduskarmer (ikke via gardinene) og andre høye steder.

Skrevet

hehe.. jeg er egentlig ikke redd for så mye, men det er viktig at katten hører på de få reglene som er.. ellers kommer småen til og bli mektig fornermet over forsjelsbehandling.

Skrevet

klarer ikke helt beskrive lyden, men den bråker litt sånn at vi får oppmerksomheten.

Skrevet

ja hun får gjøre hva hun vil bortsett fra og gå på bordet, klatre i gardinene og være i senga og på dataen min.. hm.. alt går i grunn ok bortsett fra dataen.. hehe.. men jeg får bare fortsette og si nei nei nei

hehe

Skrevet

By the way, så er jeg ikke nødvendigvis veldig forsiktig når jeg flytter henne - det skal være litt ubehagelig, men ikke vondt. Alt med måte - selvsagt - men syns det var viktig å ha forskjellig "kroppsspråk" når hun gjør noe hun ikke har lov til.

Skrevet

ja. sånn gjør jeg det også. da hjelper det nok til slutt. :-) greit å få vite at man ikke er kattemishandler for jeg digger henne jo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...