MilleMamma84 Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Før frokost i dag løp jeg opp på badet. Da jeg kom inn ble jeg så svimmel at jeg måtte sette meg ned. Det svartnet for øynene mine og jeg begynte å svette over hele meg. Fikk noe som lignet på dotter i ørene og en svak skurrelyd som bare ble sterkere og sterkere. Dette varte ca. 5-7 minutter, før lyden og svimmelheten ble gradvis borte. T-skjorta mi var blitt gjennomvåt av svette på denne tiden, og da jeg så meg i speilet var jeg kritthvit i ansiktet. Ganske fortumlet la jeg meg ned, og ble liggende en halvtime før jeg turte stå opp igjen. Noen som har opplevd det samme? Ble ganske redd. Har aldri besvimt før, men husker jeg tenkte at det var det som kom til å skje. Burde jeg kontakte legen om dette? Har enda ikke vært på første kontroll. Er 7 fullgåtte uker i dag...
kleine Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Dette er en vaso-vagal reaksjon. Kan være ortostatisk hypotensjon eller en form for anemi. Lurt å kontakte fastlegen din til uken. God helg
MilleMamma84 Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2008 Takk for svar. Nærbesvimelse er en god beskrivelse av det som skjedde. Skal kontakte fastlegen min i morgen, da det enda er fire uker til første kontroll. Svimmelheten opplevde jeg i forrige graviditet, men dette var langt fra det samme...
sol2002 Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Har opplevd det samme ja, har heller ikke svimt av før, men dette var veldig ekkelt, jeg var i uke 19 da dette skjedde. Jeg satte meg ned ned og tokk et glass vann det hjalp på meg, har ikke hatt det etterpå, det er nå 3 uker siden
temine Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg har hatt mye slik i det siste. Er 33+1 i dag, og redd for å kjøre bil. Svima av en gang, men hadde heldigvis rukket å kjøre inn på en bussholdeplass...og sambo kunne kjøre resten av veien hjem. Får det når som helst, kan gå, kan ligge, kan sitte osv...bare å slappe av og drikke masse som hjelper kjenner jeg. Går heldigvis over, og regner med det er bt-fall ja, selv om mitt bt er litt høyt nå i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå