Gå til innhold

Uren hud vel p-pille-slutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ca et halvt år har jeg vært plaget med veldig uren hud, noe jeg vanligvis ikke har. Her om dagen kom jeg på at det er jo ca et halvt år siden jeg sluttet med p-piller, og tenkte at dette kanskje hadde en sammenheng. Andre som har opplevd dette, og som eventuelt har noe gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk uren hud etter at jeg sluttet med p-pillene - kanskje ikke så rart, i og med at jeg fikk bedre hud da jeg begynte på pillene. Nå varte ikke den urene huden så lenge, for jeg ble gravid på 1pp, og da ble huden mye finere igjen. :)

Skrevet

Ja, fikk ekstremt uren hud og aldri tidl vært plaget med det. Heller ikke i puberteten.

gikk til hudpleier og hun fant renseserie med syre som passet min hud. hjalp mye!

Skrevet

Endel p-piller hjelper mot uren hud, så ja, det kan være en sammenheng

Skrevet

Det er vel først og fremst Diane man får hvis man har store problemer med uren hud. Jeg gikk på et helt annet merke. Uansett får man vel en endring i hormonbildet i kroppen, som kan føre til mindre kviser.

Skrevet

Æsj, hvordan blir man kvitt det da? Bli gravid? :) Har liksom sånn ruglete hud, ikke akkurat kviser, mest på haka, og har hørt at når det er på haka så har det oftest sammenheng med hormoner, så det stemmer nok at det har noe med pillene å gjøre..... Føler at jeg ser ut som en pubertal tenåring igjen... blææ. Skal prøve B3-vitaminer, leste et sted at det kan hjelpe.

Skrevet

Jeg har også fått mer uren hud etter pilleslutt. Får ikke gule kviser, men sånn nuppete hud.. Skikkelig dritt! Jeg som alltid har hatt den babyhuden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...