babysjuk82 Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Nå nærmer det seg termin, og jeg får helt panikk når jeg tenke på fódselen. Huske hvor ondt d er og føde,au. Jeg blir helt kvalm og får så panikk at eg beg og grine. Nå er det ikke noe vei tilbake,nå må jeg gjennom d smertehelv.. Glede meg selfølgeli til og få ut babyen. Men vet ikke om jeg klare de smertan en gang til! Skulle ønske eg hadde babyn min i armene nå!!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 DU KLARER D HELT FINT !!! d er jeg helt sikker på......!! normalt å gru seg vel, som kjent, er d jo hardt å føde....men d går jo så fort å greitt når du 'står oppi d'...! nå kanskje jeg tråkker i salaten her, da -jeg aner jo ikke hvordan fødsler du har hatt.... kan jo bare snakke av egen erfaring. Jeg fødte i oktober, og skal på'an'igjen i februar...kunne gjerne venta et år til hehe, men nå blei d ikke sånn... hadde selv en medium'lang fødsel -tror jeg- men brukte de smertestillende jeg kunne, noe som hjalp meg veldig... er klar for både akupunktur, lystgass, epidural og badekar (hadde jeg ikke sist) igjen ! fikk slappe av innimellom, noe som var ubeskrivlig deilig!! selve utdrivingsfasen var relativt kort da, brukte bare 38 min...noe som var heeelt greitt... at d ikke ble lengre altså... en fødsel er hardt, d er forferdelig ondt, rett og slett...men Herremingud for en opplevelse !! når snuppa 'sklei ut' (sorry...) og jeg fikke henne på magen; uten tvil den beste følelsen EVER !! Kan ikke si jeg gleder meg til å føde... men jeg gruer meg på en måte ikke heller....nå veit jeg hva jeg går til, og ikke minst...jeg VEIT at jeg klarer d !!! OG, d gjør DU å !! knip tenna sammen og stå på ! dette går bra!! LYKKE TIL
maria isabell Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 har det på samme måte som deg:) men vi må bare igjennom det, desverre:) sist var eg livredd,men fikk ekstra krefter under fødselen selv om eg var totalt utslitt før den beynnte:) kroppen ordner opp selv og det er lov å skrike,det hjelper:) badekar er også fantastisk:)
Gjest Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Fødsel er vondt, men det er noe vi alle må igjennom og du kommer til å klare det helt fint Tror neppe det hjelper å fokusere på hvor vondt det gjør men, da er det jo ikke rart at du får panikk. Fokuser på premien og ta smertene som de kommer.
Bic&Bac Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Hvis du er seriøst redd, anbefaler jeg deg å ta kontakt med sykehuset for å få en samtale med de på forhånd. Det kan være med på å hjelpe, slik at du får roet deg ned og føler deg mere trygg. Da kan dere snakke litt om hva de også kan gjøre for at du skal få en så bra fødsel som mulig. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå