Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 ....................klarer alltid enkelte pappa`er å "ødelegge" vanlige rutiner vi har med babyen? Er det fordi de skal få slippe å gjøre ting senere? Nå kommer enkelte til å si at: "du burde bare være glad du får hjelp, du"......og ja, selvfølgelig er jeg det, men hvorfor MÅ han gjøre motsatt av det som er vanlig rutine. F.eks kveldsrutine: normalt: skifte av bleie, vask/bad, pysj......så flaskekos......og legging. Pappa`n: flaskekos.....så stell..................noe som resulterer i hyl og skrik..............fordi småen våkner til etter flaskekos, og ikke vil legges. Natt: småen våkner for mat.....jeg lager flaske.....pleier å rekke det før småen blir for urolig.....mating foregår i mørket...bare en ørliten lysstripe fra lyset på badet........og jeg snakker ikke med småen......for å ikke vekke han opp for mye. Enkelte netter har pappa`n mått hjelpe til ved å gå inn og gi han smokk mens jeg lager til flaske.....hva gjør han......joda.....slår på LYSET og står og snakker med han......da tror jo selvfølgelig småen at det er MORGEN og at vi skal stå opp!!!!!!!!!!! Så her sitter jeg da, med en som ikke vil sove.....og en mann som har gått og lagt seg igjen og drømmer søtt.......uten noen som helst bekymringer!!!!!!!! Blir så fed-up av at pappa`n alltid må lage sånt jævla krøll. HVORFOR??????????
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 Fordi han nettopp får gå å legge seg igjenn og ikke trenger å føle konsekvensene av krøll i rutinene på kroppen Men pappaene må få gjøre ting på sin egen måte også da, om de må detaljstyres i stell av sine egne barn, så mister mange motet og selvtilliten og lar være fordi "mamma kan bedre". De må få gjøre sine egne feil og finne egne rutiner de også, men da må jo ikke mammaen stå klar å ta "oppvasken" etterpå.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 er jo babyens rutiner som skal prioriteres. ikke om pappaen kansje syns det er dumt at det han gjør er galt.. da får han heller bli voksen. det er jo noe de må bli enige om de to om hva som faktisk er best. så får de følge det opp å holde seg til det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Det var jo ikke det at "om pappaen kansje syns det er dumt at det han gjør er galt." som var poenget. Pappaen kan vel ta like godt vare på babyen som mammaen, men han må få gjøre ting på sin egen måte. Handler ikke om å bli voksen, men å få lov til å gi omsorg til sitt eget barn uten at noen skal stå bak skuldra di å mase "nei ikke hold sånn, ikke gjør slik" Den ene måten er ikke nødvendigvis bedre enn den andre. Mannen min gjør ting på en litt annen måte enn jeg ville ha gjort det. Men om jeg skulle ha tvunget han til å gjøre ting på min måte, tror jeg han ville ha mistet mye intiativ og blitt usikker. Jeg vil heller ha en pappa som kler på babyen bodyen bak fram enn en som ikke tør å ta tak uten å ha blitt instruert i alle detaljer på forhånd. Alle må prøve og feile, mammen også.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Er enig med deg, 12:54, det er så viktig å la de få gjøre ting på sin egen måte. Tenk hvor frustrerte vi hadde blitt om de hadde gjort dette med oss... MEN, Jeg forstår at det er irriterende når han vekker opp barnet for å legge seg til å sove igjen så DU blir sittende med et våkent barn på natta.. Selv om vi er hjemme på dagen, er det ikke alltid mulig å få lagt seg til å hvile midt på dagen heller, så vi kommer på etterskudd med søvn. Men, det bør vel ikke være verre enn å bare be han om å ikke skru på lyset, og gjør han det for det, så får du gå å legge deg og la han sitte igjen med barnet. Da gjør han nok ikke det igjen..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Du skal liksom være takknemlig for "hjelpa"? Det der er såååå provoserende!! Skal pappaer bare "hjelpe til" med sine EGNE barn? Dette skal dere være to om, hjelpe hverandre i så fall, og jeg synes faktisk det er respektløst av fedre å ikke følge rutner og anbefalinger. Joda, jeg er enig i at far må få prøve og feile han også, men iKKE i situasjoner der han ikke sjøl kan kjenne konsekvensene av de ødelagte rutinene. Da lærer han jo aldri hva som funke rog hva som ikke funker?? Eller tenker jeg feil?? Han la seg til å sove, og tenker sikkert "ja dette gikk jo fint", og forstår ikke "skaden" som er skjedd..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 ÅH!..STAKKARS!.. ble nesten lei meg når jeg så innlegget hi Han prøver sikkert å gjøre så godt han kan:( Syes synd på han jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 HI her. Pappa`n får så abolutt gjøre ting på sin måte når det gjelder stell. Jeg står IKKE over skulderen hans og rettleder han. Jeg blåser da i om klærne sitter på opp ned eller bak fram, bare han har klær på, eller om bleia sitter feil vei for den sakens skyld. MEN når det gjelder rutiner synes jeg faktisk de burde holdes så sant det er mulig. Synes det er for lett for menn og skjule seg bak det at de liksom ikke kan like godt som mammaene. Det er litt snakk om interesse for eget barn og å gjøre det beste ut av ting så barnet har det best mulig.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Til Anonym 14:27........................Hadde det vært deg som hadde stått der midt på natta etter en sånn episode, tror jeg faktisk ikke du hadde synes så synd på han.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Stakkars mannen din!! Du høres virkelig ut som ei skikkelig drittkjerring!!!!
mamma til 2 små:=) Skrevet 31. august 2008 #11 Skrevet 31. august 2008 Jeg syns ikke det er greit at han vekker ungen med eller uten vilje på den måten.Hadde blitt sur jeg også!Å faktisk så trenger barn faste like rutiner om di er med mor eller far eller begge.Hvorfor ikke prøve å gjøre ting likt?Å somregel har mor mest erfaring og meninger om hvordan rutinene er å skal være ...det handler litt om instinkt også!Så da kan vel pappaen lære seg til disse rutinene i stede for å ødelegge dem?Å mannen sovner trygt og godt igjen pga han vet at du kansje klarer best å roe babyen i søvn?Irriterende ja!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Anonym 14.42 - fortell meg hvorfor hi høres ut som en drittkjerring??? Mannen hennes slår på lyset når babyen får mat på natten, snakker med h*n sånn at h*n blir lys våken og ikke sovner igjen, og går så og legger seg, og så blir hi sittenden midt på natten med en baby som ikke vil sove kun pga. brudd i rutinene. HVORFOR er hi en drittkjerring fordi hun syns det er tungt og slitsomt, når babyen sover videre bare om rutinene blir fulgt? Skjerp deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå