Gå til innhold

dårlig samvittighet ang sykemelding.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sykemeldt... men føler meg egentlig frisk nok nå. men må fortsette å være sykemeldt nå, sånn at jeg ikke må si opp noen ansatte, som jeg får bruk for om jeg blir sykemeldt på nytt, eller når jeg går ut i permisjon etter jul.....

Tungvindt å gå å late som jeg er dårligere enn jeg er... men hva skal jeg gjøre da? dumt å si opp noen jeg er fornøyd med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke mulig å permittere vedkommende?.. med støtte fra nav?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvordan reglene er, men du kan jo titte litt rundt på navs nettsider, eller evt ta en prat med noen hos nav.. Hvis det ikke ser ut til å gå an, ville jeg bare forlenget sykemeldingen!.. Du må tenke på deg selv i denne perioden, og når systemet er tungvindt og vanskelig å få til å gå opp med egen situasjon blir man jo nesten nødt til å snike seg litt rundt smutthullene..

Lykke til

Skrevet

En føler seg alltid bedre når en går hjemme, enn en gjør når en er på jobb. Det er ikke sikkert du hadde følt deg så bra, dersom du ikke var sykmeldt......

Skrevet

Tipper du føler deg bedre nå som du får slappet av.. Og det er jo hele poenget med sykemeldingen.. Bruk heller tiden til å kose deg å slappe av hjemme du. Ikke ha så sårlig samvittighet!

Jeg er også sykemeldt.. Føler meg helt fin nå som jeg er hjemme.. Men er egentlig ikke det. Prøvde å ta en liten båttur her forrige dagen.. Spydde som bare det og ble sengeliggende i 3 dager etterpå.

Og jeg jobber seff på båt.. Så vet at jeg kan ha god samvittighet. Så slipper jeg flere innleggelser på akuttmottaket/sykehuset.

Havnet 2 ganger på akutten pga magesmerter, ble operert..

Har måttet gå på sykehuset og få intravenøst pga mangel på næring.. Men nå som jeg er hjemme, slipper jeg å bli så dårlig.. Er faktisk helt frisk.. Kaster bare opp når jeg lukter mat eller røyk.. Men tror neppe jeg hadde klart en eneste dag på jobb.

Jeg har ikke dårlig samvittighet!!

Skrevet

Ja du sier noe der. Husker sist gang jeg var gravid. Følte meg så bra at jeg begynnte å jobbe igjen. 3 dager holdt jeg ut.... ble så sykemeldt 100% i lang tid igjen og jobben ble litt sur for de måtte batale 14 nye sykedager......

Men nå tenker jeg litt på signaler som blir sendt ut til de ansatte som ser meg hver eneste dag i tillegg da.... de må jo se at jeg er MYE bedre i formen enn jeg var etter ferien.....

Skrevet

Hei!

Vis du bare har jobbet 3 dager mellom sjukmeldingene dine,trenger ikke areidsplassen din å betale for nye 14 dager!

Så det er ingen grunn til å bli sur....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...