Gå til innhold

ondt nede i magen... hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har skikkelig ondt nederst i magen. høyre side... er i uke 19 idag.. hva kan det være.. hjelp.. kjenner det mest i bevegelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei , jeg har det slik jeg og har vært beskymret om det er noe galt men det er nok bare kynnere som jeg merker ifølge jordmor , det kan jo være det hos deg også men er du redd for at noe er galt eller har de fryktelig vondt bør du kontakte lege/jordmor

Skrevet

Dette er visstnok helt normalt! Nederst i magen, på siden, er det leddbånd som fester livmora. Ettersom den vokser og magen blir større er det helt naturlig at disse ligamentene strekkes og dette kan visst føles ubehagelig. Spesielt ved bevegelse! Jeg tror absolutt at du ikke skal bekymre deg for dette! Har følt det mange ganger selv og spesielt når jeg trener.

Skrevet

takk for svar, men føler ikke det er verken kynnere eller livmor som vokser.. syns dette kjennes helt annderledes ut.. har nå vart siden kl 20 i går kveld, mer eller mindre uten stop. magen er veldig hard der nede.. det begynte med at hele magen var ond. nesten som ekstrem mageknip.. hadde ondt da helt øverst i magen også..jeg søkte litt på nettet, og er litt bekymret for om det kan være blindtarmbetennelse.. noen som har hatt det?

Skrevet

Om du er bekymret skal du ta en telefon til føden/ legen! Det er helt sikkert ikke noe farlig men å gå og bekymre seg i svangerskapet er ikke bra! Selv ville jeg kontaktet noen - svar her inne kan være så ymse uansett! Ingen profesjonelle som kan gi deg gode svar over nettet på denne måten. Lykke til!

Skrevet

jo takk:) jeg skjønner det, men ville bare rådføre meg først... nå som gravid bekymrer jeg meg jo så mye at jeg er redd jeg blåser ting opp. men om ikke det gir seg snart ringer jeg uansett:)

Skrevet

Fant denne til deg ett sted på denne siden: "landets fødeavdelinger har jordmødre på vakt døgnet rundt, og at din fødeavdeling som oftest vil kunne svare deg. Telefonnummeret dit finner du under "Fødested" i menyen til venstre. En annen mulighet er å kontakte jordmor, lege, eller helsesøster der du går til kontroll. "

Skrevet

Jeg fikk sinnsyk mageknip på fredag kveld i høyre side av magen. Trodde det var noe jeg hadde spist og gikk og la meg og dro på jobb lørdag morgen. Utover dagen ble smertene bare værre og værre, og jeg kontaktet legevakta. De ba meg komme med en gang fordi smerter i gravide mager tar de på alvor. Jeg kjente hele tiden liv, men var alikevel bekymret for at det var noe galt med lillemann. På legevakta tok de masse tester og hørte på fosterlyden og konstanterte at alt var bra med bebbisen, så det var jeg som var syk heldigvis. Det viste seg å være nyrebekkenbetennelse, så da ble det sykemelding i en uke pluss antibiotikakur..

Skrevet

Ring du! kan jo ikke utelukke at noe er galt, om ikke med bebien så kan det jo være andre ting, som feks blindtarmen... Bedre å ringe en gang for mye enn for lite tenker jeg :) Lykke til og god bedring! Så løser det seg skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...