LilleTrille med en tulle Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hei:) Jeg sluttet på pillen i begynnelsen av April. Fikk første mens 1 mai og eggløsning mellom dag 13-15 i mai. Denne og neste syklus var nøyaktig 28 dager og begge med el-slim og el-smerter. Tenkte at jeg var jammen heldig som kom så godt på rett spor etter pillene. Så skjønner dere ble det krøll. Det kom ikke noe el-slim eller smerter når jeg forventet det , faktisk ikke i det hele tatt. Jeg gikk 2 uker over mens og bare neg. tester. Skjønte ingen ting. På dag 42 kom mensen, akkurat samme neste mnd, og denne mnd forventet jeg det samme, men nei da. Fremdeles ingen tegn til el eller smerter, men mensen kom nå på dag 35. Hva skjer nå egentlig? Jeg har en mistanke om at jeg ikke har hatt el disse siste syklusene, tanken slo meg egentlig ikke før jeg fant ut at mens kan komme uten el. Så har jo stått i hvertfall annen hver dag, for å være sikre på å treffe=S Noen med lignende erfaringer, tips, råd eller peiling? Har hvertfall bestilit el-tester og skal tempe litt for å se... Men syntes det er dårlig gjort av eggløsningen å komme i 2 mnd og så forsvinne! *argh* mvh meg:)
LilleTrille med en tulle Skrevet 30. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. august 2008 Oii glemte å si at jeg har vært veldig kvalm de siste 5 dagene uten grunn. Ingen andre evt symptomer og kan jo helt klart være noe annet, men hvertfall så har jeg det.... Men sjansen for graviditet er vel lik null nå? Denne mensperioden som jeg er inni nå på dag 4 er lik en vanlig mens, men skal da i teorien vare ca 2 dager til Takk til de som tar seg tid til å svare!
floga har endelig fått spire Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Da jeg sluttet på p-pillen i februar så kom mensen etter 28 dager, neste periode var på 35 dager så enda mer, altså en ustabil syklus ja... så startet jeg på pillen igjen i juni! men nå har vi bestemt oss for å prøve så tok siste pille for 5 dager siden! Da jeg sluttet på pillen for noen år siden bare for å ta en pause fra dem så ble syklusen min meget ustabil å det kunne ta måneder mlm hver gang mensen kom.... så jeg håper at dette ikke gjentar seg denne gangen... Men dette kan være veldig individuelt, jeg kommer nok til å begynne meg EL-testing hvis det ikke klaffer på første forsøk nå og syklusen blir uendelig lang! Vet ikke om dette var svar på noe som helst, litt skravle syk i dag:D Uansett, lykke til:D
Linerla Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Hei, Jeg har nesten samme problemet som deg. Jeg sluttet på p-plasteret i januar. Ikke EN måned har jeg hatt el slim eller tegn på eggløsning. Med første mann så ble jeg gravid på første forsøk og hadde el-slim og andre tegn på eggløsning. Det jeg tenkte å gjøre var å ta tester for å sjekke tidspunktet for eggløsning. EL tester. I tillegg skal jeg til gynokolog for å få sjekket at jeg faktisk har egg der oppe. Skal også spørre om Pergo, som vistnok skal stimulerere til eggløsning. Har prøvd i 8 mnd nå, begynner å bli litt sliten nå kjenner jeg... Håper dette kan hjelpe deg noe. MASSE lykke til i hvertfall!
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Så kjedelig da ( men det er sånn dessverre det kan bli etter p-pilleslutt. Syklusene blir skikkelig ustabile. Det at du har hatt 2 stabile sykluser for så å få ustabile er nok veldig vanlig etter man har sluttet med p-piller. Sykluser uten el blir gjerne litt lengre enn syklus med el, ikke uvanlig at en syklus uten el blir over 40 dager. Håper syklusen din stabiliserer seg fort, og at det sitter en spire i magen din snarest ;o)
melkekua™ Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Glemte å si at det faktisk kan ta opptil 1 år før man får tilbake mensen etter p-pilleslutt......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå