Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... jeg er ca 8 uker på vei og har allerrede lagt på meg litt, kanskje t.o.m 2 kg..!! lurer på om jeg kanskje skal kutte ut brød og pasta, spise mindre karbo. av erfaring legger jeg på meg fort av det. spiser sunt ellers, mye grønnsaker, fisk og kylling....ikke noe særlig frukt.... hva tror dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør jo ikke slanke seg når man er gravid.. men det kommer jo litt ann på hvor mye man har å gå på selvsagt.. 2 kg er jo ikke så galt på 2 mnd.. Men du får jo kjenne litt på det selv. I mitt første svangerskap var jeg så sliten og trøtt at jeg rett og slett måtte ha karbhydrater for å fungere.. Du får nesten kjenne litt på det selv, men generelt sett så er ikke slanking og vekt det man skal tenke mest på under et svangerskap... mener nå jeg..

Skrevet

Jeg er helt enig i "lillegul..." Jeg tror kroppen gir signaler på hva man mangler og disse tror jeg man skal følge. Jeg lever helt som normalt med unntak av at jeg selvfølgelig dropper all rå mat,,lite stekt, light brus og koffein. Når det er sagt spiser jeg fortsatt godteri, skjokolade, potetgull osv når det passer meg,,om det er i hverdagen eller i helgen...jeg tror ikke det gjør det store forskjellen ,,,så langt du ikke overdriver det i store mengder.

Vi skal ikke glemme at foreldrene våre også ahr gått gravide og de før der...uten å ha stresset med verken sukker, krabohydrater, salt osv.

Jeg tror det er viktig å ikke stresse for mye!

Dette var min mening da :)

Skrevet

Ta det med ro, du kan ennå få svangerskapskvalme, og da er det greit å ha litt å gå på.

Skrevet

Jeg tenker som deg; dropper unødvendige karbohydrater pga blir ganske oppblåst og får vann i kroppen av det, særlig brødvarer og pasta. Vil på ingen måte kalle det slanking, men heller å spise sunt og det kroppen tåler.

Spiser masse grønnsaker, kjøtt, fisk, frukt, nøtter, bær osv. Bruker knekkebrød i stedet for brød pga tåler det mye bedre. Kan ikke se noe galt i dette kostholdet. Man går ikke glipp av noe næring ved å kutte ut brød og pasta!! Tullete som det stå over her å spise alle typer snop og tro at det er noe bedre...

Når det er sagt blir det ikke anbefalt å velge "ekstremvarianter" av lavkarbo når man er gravid, men får ikke forståelsen for at det er det HI tenker på.

Og ang. våre mødre; vet ikke hvor gamle deres mødre er, men da min mor gikk gravid var nok kostholdet i befolkningen generelt langt fattigere på brus, snop og andre sukkervarer enn det som er tilfelle pr idag.

Spis fornuftig, tror du vet hva du gjør!

Skrevet

Den kommentaren din synes jeg var drøy...sier ikke at man skal spise masse av det, men sier at det ikke er noe galt i å kose seg med noe snop innimellom.....Jeg spiser akkurat like sunt som deg selv om jeg unner meg noe godt i helgene,,,betyr ikke dermed at jeg får et "dårligere" svangerskap eller baby for det!"!!!

Du må jo godta at andre har andre meninger enn deg.

Skrevet

takk for svar. jeg kommer nok til å kutte ut brødmaten da. når jeg spiser variert og sunt ellers tror jeg ikke det har så mye å si. det er jo karbo i grønnsaker og frukt. jeg gjør det jo ikke for å slanke meg, men for å ikke gå opp så vanvittig mye i vekt, det er hvertfall unødvendig. så forresten at jeg hadde skrevet feil ang uker. er i uke 12 ikke uke 8....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...