Gå til innhold

Skal vi "forlange" bryllupsgaver???

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette hørtes grusomt ut..hehe... Greia er at vi skal gifte oss, men det blir ingen vanlig bryllup, vi bestemte oss her en dag og bryllupet skal være klart om ca 2 mnd.

Så det blir kirkevielse på vanlig vis, så skal vi be den alleraller nærmeste kjærnefamilien på middag etter vielsen, og på kvelden skal vi ha fest med alle våre venner, der vi skal servere tapas og alkohol. Så blir det en times rockekonsert av vår venn, og ellers cd-musikk. Folk skal få lov å være kleddi behagelig klær, ingen dresser osv. Bare en slags feiring for at vi har giftet oss :) Er det vanlig da atfolk skal ha med seg gaver, eller er ikke bryllupet stort nok for å lage gaveliste? Og hvordan gir man eventulet beskjed om slik gaveliste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke man skal "forlange" gaver, men lager dere gaveliste eller legger inn bryllupsliste hos diverse butikker sender dere jo et signal om at dere ønsker dere ting. det du kan gjøre er å lage en enkel hjemmeside der dere linker til ønskelister hos eksempelvis glassmagasinet, kitc'n, møbelringen el.l. mange butikker har online ønskeliste, der en som kjøper kan se hva som er kjøpt og ikke, pris og hvor det kan kjøpes. så kan dere jo sende en link til denne hjemmesiden på e-post til de som dere inviterer til bryllupet i hvert fall. så kan dere jo spre ordet til de som ikke er på internett om hvor dere har lagt inn ønskeliste på "gammeldags" vis. jeg vil nok tro at i hvert fall de som er invitert vil ha med seg en eller annen form for gave. hjemmeside er kjempegreit for å legge inn informasjon om hvem som evt er toastmaster, hvordan han/hun kan nåes, og tid og sted for det som skal skje. kanskje også en morsom presentasjon av dere :)

Skrevet

Jeg har et vennepar som hadde ganske likt bryllup som dere. De hadde åpent hus til kaffe. De la ut ønskeliste på forhånd, det tenkte jeg at var helt normalt :)

Skrevet

Ordet "forlange" var vel egentlig for å fange oppmerksomheten :P

Takk for svar.. det med hjemmesiden hørtes spennende ut! Kanskje jeg skal prøve på det :) Rekker jeg alt dette bryllupstyret på 2 mnd da!?

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på om dere la ut ønskelister! Syns det er helt naturlig! Dere gifter dere jo! Om dere vil ha stort eller lite selskap, er jo deres valg.. Men de fleste ønsker vel å gi en eller annen form for oppmerksomhet... :-) Lykke til med planleggingen! Vi begynte å planlegge 1 år før, og jeg syns det ble stress på slutten.. Men nå hadde vi et stort bryllup da! Jeg tror du rekker det fint, om du bare er effektiv :-)

Skrevet

Så godt å høre...vi har jo lyst på ny servise f.eks :P hehe...

Ja, herrlighet, det ble plutselig veldig stress. Jeg får ringe masse på mandag og høre med prester osv... Blir jo igrunn lite og enkel, men blir jo kirke, så middag med familien og så ca 50 stk med venner på kvelden, musikk, overnatting, mat, drikke, barnepass, klær, pynt, ringer! guri malla!!!!!

Skrevet

Litt slik vi har lyst til å gjøre det og, men vi vurderer å reise bort å gifte oss da...og ha fest for både familie og venner senere.

Synes ikke det er rart om dere legger ut liste. Lag en enkel hjemmeside med info om tider, maten, rockebandet osv, og gjerne bilder fra vielsen deres i kirken når det er gjort (om det ikke blir veldig nære opptill festdagen). Ta dere en tur rundt på de butikkene dere ønsker dere varer fra og få laget online lister som dere legger opp linker til på hjemmesiden.

Hvis det blir mye styr å lage hjemmeside er det greit å informere på ett eget ark i invitasjonen om f.eks muligheter til overnatting i nærheten, ønskelister på ulike butikker og alt slik.

Lykke til, du klarer det på 2 mnd!!

Skrevet

Vi skal ha det litt som dere :)

Vi gifter oss i tinghuset vi da en fredag og så drar vi ut å spiser med bare de aller nærmeste. Mødre, Fedre, Besteforeldre, forlovere, søsken og tanter og onkler ( 20 stk ). Lørdag har vi fest på kvelden, med tapas og kaker..! Jeg tror jeg blir veldig lei meg hvis noen ikke har med en liten oppmerksomhet, samtidig føler jeg meg litt frekk når jeg sier det. jeg kunne aldri dratt i et bryllup uten gave uansett i hvilken form bryllupet var i :) Legg ved en ønskeliste så tar folk hintet! Det skal vi gjøre .. :)

Skrevet

Takk for svar, ja det høres bra ut :) Hos oss skal alt skje på en dag da...først kirke, middag med foreldre og søsken, så fest med alle venner på kvelden :)

Skrevet

Synes det bryllupet høres ut som en god løsning, noe sånt kunne jeg ogs tenkt meg :)

Jeg tipper ingen ville drømme om å komme på bryllupsfeiring uten gave! Inkludert de som "bare" kommer på festen om kvelden. Dere bør nok legge ut gaveliste på "vanlig" vis, ellers vil det bli stor forvirring blant gjestene. :) Gratulerer, forresten!

Skrevet

Dere kommer garantert til å få spm om gaveliste, så like greit å lage. Vi giftet oss utenlands, alene, og hadde ingen feiring etterpå heller. Likevel fikk vi spm fra noen venner og familie, om hva vi ønsket oss, og fikk noen gaver likevel.

Skrevet

Da forteller jeg om gaveønsker jeg ;)

takk for svar og gratulasjoner :)

Skrevet

Er man bedt i bryllup har man jo med gave!

Skrevet

Hvis noen jeg kjente veldig godt giftet seg, familie eller venner, hadde jeg da gitt gave. Uansett om jeg var invitert til bryllupsmiddag eller ikke. Jeg mener gaven ikke er å se på som betaling for middag og drikke, men som en "lykke til videre i livet"-oppmerksomhet fordi paret har tatt steget og giftet seg. En lykkelig begivenhet rett og slett. Jeg har gitt bryllupsgaver til venner jeg har vært invitert i bryllup til og til venner hvor jeg ikke har vært invitert. Og vi har gitt like mye til alle, og noe mer til de vi er eeeekstra gode venner med:)

Så syns uansett dere kan lage dere ønskelister. Det gjør det såååå mye lettere for de som ønsker å gi dere gaver, og lettere for dere, som slipper å bytte all verdens rare ting:)

Skrevet

mange ønsker å gi gave selvom de ikke var i bryllupet, hvertfall er jeg vant med det..

Så ønskeliste her helt klart en god ide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...