Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 vi ha en veldig vanskelig periode nå, dattera er 4 mnd og vi har ikke vært sammen mer enn 1.6 år. jeg er sikkert likemye ego som han. men lurar på om vi kanskje vokser litt fra hverandre eller bare trenger litt tid på å finne ut av hva vi vil med forholdet. han ber meg ofte om å bestemme over han, eller sier sånn som"jeg vil at du skal bestemme om jeg skal dra eller ikke (f.eks fotballtur) og jeg sier alltid at han selv må bestemme, han er selv et voksent menneske og må ta ansvar for valgene sine. senest i kveld, hvor han ringte å spurte om han kunne dra til trondheim i morgen tidlig. tenkte jeg skulle skrive melding nå(han er ute med folket sitt, og blir muligens borte til mandag). dette tenker jeg på å skrive: "jeg vil at du skal vite at du selv må ta ansvar for dine egne valg og jeg bestemmer ikke over deg. du er voksen og bestemmer selv. jeg vet vi er i en dårlig periode nå, krangler mye, null sex og du har fått dårlig nytt på jobben (han henger i en tynn tråd på å bli sparka). jeg vil at du skal vite at jeg elsker deg over alt på jord og at du betyr utroooolig mye for meg og jenta våres. men jeg lurer også på om det kanskje ville vrt best om vi kanskje tok en pause. hvor vi ikke bor sammen, men er kjærester. slik at vi kan bruke litt tid på å finne ut av hva vi trenger i forholdet og hva vi kan gjøre bedre. så kan vi kanskje flytte sammen igjen etter ubestemt tid" det er så langt jeg har kommet nå.. noen som har erfaringer og eller innspill?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Synes heller dere bør ta det face to face, ikke pr sms... Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 du er inne på noe, men ikke ta det på SMS, da!Dette er noe dere bør snakke om face-to-face...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Siden du spør her, så nei, du bør ikke sende den mld.. Og sånn tar man uansett ansikt til ansikt. Eller er du for feig?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Nei syns ikke du skal skrive den meldingen.Syns du heller skal sette deg ned og snakke med han når han kommer hjem .Jeg syns det virker veldig useriøst og feigt å ta sånne avgjørelser over tlf og sms...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 men sånn som nå, nå ringte han meg akkurat og ba meg bestemme om han skulle dra eller ikke og da sa jeg jo som jeg pleier, for jeg kan ikke bestemme over han, blir lei meg om jeg tvinger han hjem om han ikke vil, men blir lei meg om han ikke er her også. også blir det ofte bare masse kaos og krangel/diskutering. vi hadde egentlig en avtale om at vi skulle hente en vogn i morgen tidlig, men om han drar, får vi ikke gjort det, da jeg ikke har lappen.. det har jeg sagt også, at det er utrolig flaut å si at vi kommer å henter vognen da og da. men så plutselig å avlyse. selv hadde jeg blitt sur om jeg hadde latt være å selge vognen til noen andre fordi X skulle komme å hente den da. han sier bare jeg kan si det er blitt en misfårståelse og at vi henter dem på mandag, men det er for flaut og dessuten lyver jeg ikke om sånnt!!
Gjest Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 ikke ødelegg turen hans da.. så går han å tenker på det der oppe.. kansje blir så frustrert at han gjør noe dumt. fryktelig umodent og feigt. (det jeg ville syns om samboeren min hadde sent meg en sånn melding) du vil ikke heller prøve å støtte han litt da? visst han ikke har det helt bra på jobben.. istedenfor å bare flytte ut fordi dere har en kjip periode.. for min del så funker det ikke sånn når man er i et forhold.. hvertfall ikke når en har barn. ungen deres vil jo bli forvirra av all denne flyttinga frem og tilbake.. de merker mye selvom de er små. prøv å støtt hverandre sammen.. kansje han har fått liten selvtillit siden det er så mye som skjer rundt han. han er jo også just blitt far. er jo ikke bare du alene..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 jeg fikk vite først nå at han hadde problemer på jobben. (nå når han er full). vi har vel egentlig ikke hatt det bra sammen på lange, var allerede under svangerskapet ting begynte å skurre.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 kan jeg spørre åssen det har vært med andre forhold før? åssen erfaringene er der.. hvor gamle er dere (ganske irrelevant egentlig, men blir likevel på en litt anna måte med hensyn til valg o.l)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Sånne ting tar en ansikt til ansikt, ikke på SMS..... Ellers var det vel greit, dersom det er dette du føler. Pause er ikke alltid det som trengs, av og til er det samtaler og jobbing som trengs. Og det er det kanskje her..... Pauser er noe som egentlig er for tenåringer uten barn. Når en har barn, må en tenke litt lenger enn dette.....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Ikke send den mld,jeg valgte å gå fordi vi fungerte så dårlig sammen etter at barnet våres kom.Jeg og ville bare ha en pause,for å la oss (han) tenke over hva som var viktig for han og for at han skulle se hva han hadde og hva han risikerte.Nå sitter jeg alene et år etter,og han har flyttet inn til ny dame..Prøv å få inn en tredjepart som feks fvk,det er kjempeviktig å snakke sammen!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #13 Skrevet 30. august 2008 En mann forstår ikke hint i det hele tatt. Eneste han forstår når du sier at han må ta ansvar for egne handlinger er: YES, jeg kan gjøre som jeg vil uten at hun blir sur. Når han så kommer hjem etter å ha kost seg på tur/byen finner han så ei pottesur kjærring som nekter å si hva som er galt. Det kan være super forvirrende for enhver oppegående person!! Si rett ut hva du mener. Nei! Jeg vil ikke at du tar den turen. Når han så spør om hvorfor ikke det. Mener han egentlig: Har jeg gjort noe galt?/ Har jeg glemt noe./ Hadde vi planer?.. Han tenker overhodet ikke på at du har lyst til å tilbringe tid med han. Det er noe du må lære han. Svar så at du har lagt planer for helgen og han er jo med i alle planene. Og at du virkelig hadde gledet deg til denne helgen. Gjør så ting du vet at han elsker. Be han velge en film. gled deg til filmen sammen med han. Finn ut hva han har lyst til å prøve. Dra på go-cart sammen. Lag et sinnsykt godt måltid til han hjemme i sexy undertøy.. altså med andre ord. FÅ OPPMERKSOMHETEN HANS!!! Når du har oppmerksomheten, kan du si at du elsker romantikk.. Eller du kan spørre om hva det er som gjør at han ikke trives på jobb. Om han blir plaget eller om han hater arbeidsoppgavene.. Osv.. Det er du som må trå til nå!!! Og det er IKKE greit å sende den meldingen. Han kommer til å føle at du svikter han og du mister han bare mer. Tenk hvodan du ville følt det om han sviktet deg på den måten når du var på vei til å miste en jobb og alt bare ikke gikk din vei???? Hilsen en som har vært gjennom det samme som deg!!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #14 Skrevet 30. august 2008 ja, men mente ikke nødvendigvis en pause sånn, man kanskje bare litt tid, for jeg er en person som liker å være litt alene i meg selv. jeg har ikke hatt så altfor mange forhold, bare tull egentlig. det lengste forholdet jeg hat hatt før han, er på 10 mnd bare, aldri noe langvarig. har vel egentlig bare hatt dårlig erfaringer med forhold tidligere om jeg skal innrømme det. er utrolig villig til å jobbe med problemet, for jeg vet han elsker meg tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #15 Skrevet 30. august 2008 tusen takk for svar=D snakket med han nå, og sa jeg egentlig ikk ville han skulle dra, og at vi faktisk hadde planer for i morgen, bursdag osv. men det var vistnok forsent å snu sa han. han var jo riktignok ikke edru, men alikevel.. skal ikke sende han melding, skal snakke med han på tirsdag, når vi har tid sammen.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #16 Skrevet 30. august 2008 ikke ta det opp med han at dere må prate når han har drukket heller.. vær litt taktisk å vent til du har hans fulle oppmerksomhet. en må ha litt impulskontroll her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå