Gå til innhold

Har de samme far?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4 år som aldri har sett sin biologiske far.Jeg ble sammen med en da hun var baby.Vi har fått et barn sammen.Jeg aner ikke hva jeg skal svare når folk spørr om di har samme far???!!!

Hun kaller han pappa og han tar like mye ansvar for henne som sin lillebror.Tidligere har jeg svart nei men føler det også blir domt.Syns det er litt frekt og å spørre om sånt.Traff ei i farten som jeg har gått på skole med.Første hun spørr meg om er :Hva jobber du med?Hvem har du barn med?Er du gift?Har di samme far.Så pringer hun avgårde for hun må nå jobben sin!Off blir helt paff:=)

Hva hadde dere svart?Føler jeg må legge ut når folk spør!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ja..

Det er jo den eneste faren lillejenta har hatt.. Så ja det er faren hennes, ikke den biologiske men den som har oppdratt henne..

Skrevet

Ja men skal jeg måtte si foran jenta mi:Ja på en måte for han fungerer som en far men han er ikke biologiske.Det er også stress for da begynner alle spørmåla.Men føler litt at jeg lyver ved å si kun JA:=)

Skrevet

Det skal ingenting til å bli pappa, men det å være en far er en kunst!

Skrevet

istede for og svare ja\nei, si heller at det har de ikke noe med!!. Sånn spør man bare ikke om.. Og hvertfall ikke hvis datteren er der.. :o Noen folk er virkelig frekke. Jeg hadde sagt at det har ikke noe med.

Skrevet

Har bare ett barn jeg så har ikke opplevd det problemet enda men jeg får håpe det kommer selv om det nok høres merkelig ut. Vil jo ha flere barn men uaktuelt med samme far.

Skjønner du blir oppgitt. Mange er utrolige frekke i forhold til hva dem spør om. Ikke lenge siden jeg ble kjent med ei ny ei her og de spm hun stilte meg første gang hun var hos meg var nesten slike ting jeg ikke ville spurt min beste venninne om.

Hva en skal svare slike folk lurer jeg også på hehe. Syns det er vanskelig og vil jo ikke bli krass heller.

Hun du møtte visste kanskje du hadde en fra før og var kanskje bare en måte å spørre på om du var sammen med barnefaren til eldste igjen? Er faren inne i bildet til eldste? Hva med å la din samboer adoptere etterhvert... Vet ikke om det er noen løsning men da har du ihvertfall svar på spm ditt;)

Ellers får en bare prøve være høflig og si sannheten rett og slett; nei, de har ikke samme biologiske far, med press på biologisk:=)

Skrevet

Smarteste du har kommet med her inne, A- noen gang! :-)

Skrevet

Frekke damen! Det er da ikke et spm man bare buser ut med sånn i forbifarten?

Hva med å få partneren din til å adoptere jenta så kan du bare si ja, og la være å utdype med mindre det kommer opp i en litt mer passende situasjon? For når han har bodd med henne og oppdratt henne siden hun var en baby, og hun kaller han pappa, så er han jo pappa :)

Skrevet

Det er faktisk lov å si "hva er det for et spørsmål?!"

Eller "det er virkelig ikke din sak", "de har bare 1 far begge to".

Skrevet

Jeg er helt uenig Angelica.

Jeg mener at det skal ingenting til for å bli FAR, men det å være pappa er en kunst.

Skrevet

For et frekt spørsmål. Det har aldri falt meg inn å spørre tobarnsmødre om barna har samme far. Det ser jeg på som en selvfølge frem til foreldrene eventuelt ønsker å fortelle meg at sånn er det ikke. Enig med hun over her: 'hva slags spørsmål er det?' er et godt svar.

Skrevet

Hva har du sagt til jenta di da, vet hun at det ikke er samboeren din som er faren, eller tror hun det er han? Det er jo også ganske vesentlig da, at din historie ut til andre samsvarer med det datteren din tror/vet.

Skrevet

Diskuter dette med mannen din du.

Men et godt tips: Du trenger ikke å forsvare deg selv ovenfor bekjente. Still de heller et spørsmål tilbake. Hvorfor vil du vite det med et lite smil på munnen og blunk samtidig. Om de faktisk er frekk nok til å spørre på nytt. Svarer du enkelt å greit. Det spørsmålet syns jeg var skikkelig frekt! Men hva har du egentlig med den saken å gjøre? Eller spør om økonomien hennes, om hvordan i all verden kom de på å kalle ungen sin for ...... ? Still et spørsmål som får de til å føle seg ille til mote.

Skrevet

Ja hun kaller han pappa.Har aldri truffe sin bio-far.Jeg er tidlig ute med sannheten.Jeg har fortalt henne at hun har 2 pappaer.

Skrevet

jeg hadde sagt de har ikke samme bilolgiske far, men de har samme pappa :)

Skrevet

dette hadde jeg bare latt være å svare på...

Skrevet

Helt enig med deg,anonym 15:35.... !

Skrevet

De har iallefall samme mor, pleier jeg å si med en liten latter ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...