Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Heldigvis ingen smerter, men blør vanvittig mye. De største tampongene til OB må skiftes etter 1 1/2 time, og i natt blødde jeg gjennom tampong og bind - må snart kjøpe inn bleier til megselv! Heldigvis er det slik i "bare 7 dager, så blir det litt roligere. Skal det virkelig være slik? Er det mulig at blødningene kan avta litt etterhvert? Har bare hatt spiralen inne i 1 år.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Hei Jeg hadde kobbersprial et snaut års tid etter fødsel nr 2. Jeg hadde blødninger i ca 12 dager under hver mensperiode. I tillegg hadde jeg forferdelige smerter de første 1-5 dagene, riktige kramper. De føltes nesten som fødselssmerter, og det var vanskelig å fungere på jobb/som mor mor disse dagene. Måtte leve på paracet. Disse dagene blødde jeg også sykt mye. Måtte bruke de største tampongene OG nattbind samtidig, og skifte hver time. Allikevel holdt det på å renne over... Gikk alltid i sorte bukser/lange gensere, og var nøye på hvor jeg satte meg osv... Om natten måtte jeg ligge på håndklær, og opplevde at jeg voknet 1-2 ganger per natt av at det rant over i nattbindet... Etter rundt 5 dager avtok de voldsomme styrtblødningene og smertene, og jeg fikk mer "normal" mens de siste 7 dagene. Syklusen min er på bare ca 26 dager,så det vil si at jeg omtrent halve måneden blødde vekk. Etter hver mens, ble jeg også veldig svimmel - det var vel antagelig det voldsomme blodtapet som gjorde meg jernfattig. Det sier seg selv at jeg til slutt bare måtte fjerne spiralen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Må få tillegge at blødningene bare ble verre og verre for hver mens, så for meg hjalp det lite at den satt inn såpass lenge. Hadde nemlig et håp om at det skulle stabilisere seg litt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå