Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 til mine foreldre at de skal bli besteforeldre igjen. Dem har sagt klart og tydelig fra at dem IKKE vill ha noen flere barnebarn på ihvertfall 2-3 år. Vi har nemmelig ei lita jente som er 2 år i år. Så vi syntes det er passe med et søsken nå. Men jeg gruer meg så sinnsykt til å fortelle dem, når jeg veit at dem ikke blir glade. Det er jo så klart ikke noe av dems sak men vi bor under dem og jeg vill så gjærne at dem skulle ha blitt glade over å få et barnebarn til! Noen gode ideer om hvordan jeg skal fortelle det?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Hei Det er ikke sikkert at de tar det så "tungt" som du tror. Min mor hadde nemlig gikk meg klar beskjed om at i vår familie får ikke folk flere enn to barn. Flere barn blir liksom sett på som litt "syndig" - akkurat som at folk har hatt sex for moro skyld. Da jeg ble uplanlagt gravid med nr 3, gruvde jeg meg derfor sinnsykt til å fortelle det til min familie. Holdt det skjult til etter uke 20. Til slutt måtte jeg bare hoppe i det og fortelle det. Og da ble de bare glade for et barnebarn til...heldigvis. Så du får bare vinkle det slik at dette virkelig er ønsket fra deres side, og poengtere den fine aldersforskjellen det blir mellom snuppa og lillebror/søster:-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Det du må gjøre, er å psykisk ikke la deg påvirke(på forhånd) av hvordan deres reaksjon vil bli. Og heller ikke la deg synlig påvirke der og da av deres reaksjon. Lat som om du ikke merker det, dersom de viser negativitet, og vær glad og stolt(også utad) over neste barnet deres:) Det er dere som velger hvordan deres familie skal være, ikke dine foreldre:) Min søster skal nå ha nr 3, og det blir ikke engang 4 år mellom eldste og yngste der. Og det har ikke vi noe med, selv om det aldri hadde vært mitt valg:)
-Hengebuksvinet- Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Der hadde ikke noen av partene fast jobb, mannen gikk på uføretrygd og dama var hjemme med toåringen. De var skikkelig nervøse, og fikk nok ikke de tilbakemeldingene som de ønsket da de fortalte om graviditeten. Heldigvis snudde besteforeldrene før barnet ble født. Da hadde paret for lengst flyttet ut av mormors kjeller, og mannen var komt i jobb igjen. Så jeg tror rett og slett at besteforeldrene bare var litt nervøse for hvordan ting skulle gå, og redde for at de selv ville få mer ansvar enn de klarte. Så vis foreldrene dine at dere er selvstendige foreldre, om dere til nå har hatt mye avlastning og hverdagshjelp av foreldrene dine. De er nok bare litt redde for at det blir mye for dere.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Hva er det med familie/venner som skal "mene/bestemme"når andre skal få BARN???Så utrolig teit!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #6 Skrevet 31. august 2008 Hvorfor skal du bry deg om hva de mener? Skal de bestemme når de ønsker seg barnebarn? Latterlig!
PilleMille Skrevet 31. august 2008 #7 Skrevet 31. august 2008 Som om besterforeldrene har noe de skulle ha sagt om når og hvor mange barnebarn de skal ha? Det er det frekkeste! De har ingenting de skulle ha sagt, de er ikke ansvarlig for deres barn eller handlinger så lenge dere er over 18 år? Om de ikke blir glade for et barnebarn til hadde jeg heller vurdert å flytte, siden dere bor under de. De vil nok bli glade når de først får vite det, eller kommet seg over første sjokket. Det er ikke alle som er så heldige å få barnebarn, og ihverfall ikke så nært Syns å vente en 2-3år høres lenge ut jeg da, det er jo kjekt å ha søsken å leke med som det ikke er så stor aldersforskjell på. Du får vel bare si det som det er: Gratulerer, dere er så heldige at dere skal få et nytt barnebarn! Gratulerer så mye med den lille og lykke til!
♥Prinzessin♥ Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Djezez. Som om besteforeldrene har noe med det å gjøre! "Vi vil ikke ha barnebarn på noen år" - herregud da!! Tror de virkelig at de styrer livene deres? Gratulerer til dere, gled dere over den lille!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #9 Skrevet 31. august 2008 Bare si det rett ut.. Har selv ei svigermor som klikket når vi sa det, jeg har jo nettopp begynt i ny jobb og var derfor ei uansvarlig hore som ikke tenkte på andre enn meg selv. Så det at vi ønsket et annet barn, det var uten betydning. Heldigvis er det vi som bestemmer det. Ikke bruk mye tid og krefter på å bekymre deg iallefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå