mortiltresnart Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hvordan har dere merket på kroppen at dere har hatt en MA? Hvis man ikke har blødninger og testen har vist positivt. Hvordan har dere fattet mistanke? Dumt spørsmål kanskje, men glad for svar!
birma og tredjemann Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Jeg merket ingenting de første ukene. Da jeg var i uke 10 (nesten 11) fikk jeg litt blod på papiret. Bare litt som var blandet i utfloden. Ble sendt på ul for å sjekke siden jeg selv var redd for at noe var galt siden jeg ikke hadde noen blødninger forrige svangerskap. Ul viste at fosteret hadde sluttet å vokse i uke 7. Utrolig trist! Nå skal jeg vente over helgen for å se om kroppen ordner opp ellers blir det utskraping.
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Hei. Jeg hadde en MA i slutten av november. Jeg var i uke 13, men på sykehuset kunne de konstantere at det ikke hadde vært liv siden uke 9. Ufattelig vondt og trist og dagen på sykehuset var helt forferdelig! Jeg hadde en bitteliten blødning, bare på papiret. Så gikk det en uke til og det kom en ny liten blødning.(også den bare på papiret). Jeg fikk beskjed på legevakta og sykehuset at så lenge jeg var 13 uker på vei og ikke hadde smerter, ble det ikke gjort noe med. Men jeg ville selvf gjerne vite helt sikkert og fikk time hos fastlegen min som har ultralyd. Det ble dessverre en lite hyggelig helg... Skriver ikke dette for å bekymre deg, men syns det er viktig å være ærlig. Er ikke alt som er slik som "det står i bøkene"... Nå derimot, er jeg snart 13 uker på vei med tvillinger. :) Har allerede vært på to ul og sett de to krabatene. Hadde en bitteliten blødning for 2 uker siden (akk som sist). Var livredd, men ul viste fremd to sunne og aktive fostere. Så nå har jeg hvertfall kommet over den kneika jeg ikke kom sist. Håper det går bra denne gangen!! Lykke til!!
birma og tredjemann Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 så godt å høre at det går bra m deg nå. Hvordan var tiden etter ma? Tok det lang tid før du ble gravid igjen?
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Hei Birma. Utrolig trist å høre om din MA. Jeg hadde som sagt en MA i slutten av november og ble først gravid i juni, så det tok litt tid. Tiden etterpå var ganske så tøff,men det måtte jo bare gå. Hadde to venninner som gikk høygravide da jeg mistet også, så jeg hadde det veldig nært og syns det var tøft til tider. Men gleden på deres vegne overskygget det selvf, men skal ikke nekte på at det var vondt... Jeg sleit med at jeg ikke hadde eggløsning, så tilslutt ble det Pergo-kuren. Lykke til videre, håper det ordner seg for dere igjen snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå