Gå til innhold

Sliten og uvel - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i min 9'ende uke nå og har vært generlt uvel i et par uker. Kjenner jeg bruker hele helgen bare på å ta meg inn igjen etter jobben, og er spesielt uvel disse dagene. Merkelig nok er jeg ikke spesielt dårlig på jobb, men det kommer utpå ettermiddagen/kvelden. Dette er utrolig slitsomt i lengden. Jeg jobber som lærer og har i tillegg en slitsom jobbvei med mye trafikk og kø som gjør at det tar lang tid å komme seg hjem. Neste uke skal jeg til min første legetime. Hva sier jeg angående dette? I utganspunktet er jeg ikke ute etter å sykemelde meg, men når jobben er over så har jeg så å si ingen krefter igjen. Hvordan er det med dere andre? Hva tenker dere om dette? Vet jo at jeg er heldig på mange måter som ikke ligger og spyr hele tiden, men kvalm og uvel er jeg jo. Det var dagens klagemål he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr det på samme måte! Er som regel helt grei på jobb, men hjemme er jeg helt gåen, både ettermiddager og helg! Kvalm og tappet for alt av krefter. Ikke så enkelt når man har en 5-åring som også skal ha litt omsorg... Jeg ville i allefall nevnt det for legen, det skal jeg gjøre. Selv om man ikke kaster opp betyr det jo ikke at man ikke er dårlig!

Skrevet

Jeg er også i min niende uke, og er begynt å bli uvel først den siste uka. Er i hovedsak kjempe dårlig på kvelden, men har også en liten periode midt på dagen. Jobber også som lærer og synes det er kjempe vanskelig når kvalmen tar overhånd i klasserommet... Jeg er litt stabeis selv så jeg hater å være syk og gå hjemme, så jeg tvinger meg litt gjennom dagene. Men skjønner akkurat hva du mener med å være tom etter undervisning, det er beintøft for dagen er jo ikke halvveis over, da begynner planlegging og møter...

Skrevet

Hei! Jeg er også lærer;-)

I mitt første svangerskap (2001)var jeg kjempetrøtt og kvalm hele ettermiddagen /kvelden. La meg på sofaen med en gang jeg kom hjem - det gikk jo greit siden jeg ikke hadde andre barn! Gikk på sommerferie i slutten av juni og fremskyndet permisjonen min slik at jeg ikke måtte jobbe i august - termin i sept!

Med nr 2 (termin feb 2002) bli jeg sjukemeldt i desember - orket ikke å ikke ha overskudd til noko annet enn jobb!!!! Mange leger foreslår at en kan ta ut permisjon tidligere, men da får en jo tilsvarende mindre tid med babyen?!?!! Men tror det er en 3.løsning også - "svangerskaps..." et eller annet. viss en tar ut sykemelding i forkant av svangerskapet må en huske at det innebærer at en ikke får sykemelding igjen før etter 6 mnd året etter Forhør deg med legen! Lykke til!

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen fra dere:-) God å høre at jeg ikke er alene.

Jeg har jo i utgangspunktet ikke tenkt å sykemelde meg om jeg kan unngå det. Har jo ikke barn fra før da, men har to hunder hvorav den ene er valp og må innimellom opp om natta for å lufte. Det gjør jo at nettene mine blir noe oppstykket. Ellers har jeg i uken ingen avlastning pga at samoeren min jobber borte hele uken og bare er hjemme i helgene. Kommer til å nevne det for legen og høre hva han har å si. Vil ikke gjøre noe som kan minske tiden min med babyen, men får sikkert noen råd hos legen om hva jeg kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...