Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har lest litt på nett, og slik jeg tolker det er det relativt fatalt hvis den er ondartet. Kan noen please gi meg en solskinnshistorie eller 10?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 En kollega av moren min fikk hjernesvulst og bare mnd igjen å leve da hun var i trettiårene. Nå har det gått 5 år, dama lever i beste velgående og hjernesvulsten har plutselig blitt borte av seg selv!!! =)))) Det gikk dessverre ikke like bra med tanta mi:(
Gjest Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Uten å utbrodere for mye, kan jeg si denne jenta fikk beskjed at hun ikke kunne få barn pga medisiner etter operasjon pga hjernesvuls. Hun går fortsatt på to bein, ikke medisinfri, men en tennårligsdatter. Så absolutt solskinnshistorie her, selv om veien er tung=)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Gudbedre hva er dette da????
Gjest Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Dersom den er ondartet er det fatalt fordi svulsten vokser inn i hjernevevet, og er derfor vanskelig å operere bort
Gjest Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar. Gjelder sønnen til en venninne av meg dessverre. Ingen barn skulle bli alvorlig syke:( Bare griner her jeg og vet ikke hva jeg kan gjøre for dem. Kanskje noen har tips om hvor jeg kan få tak i en tøff og tynn lue? Det skal jeg ivertfall klare å bidra med! Novastar f.eks.....
Mille** Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Var en gutt som gikk på ungdomsskolen her for noen år siden som hadde hjernesvulst, ondartet, han lever enda i beste velgående. Tragisk når barn får sånne diagnoser..... (
Mille** Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 "Hvordan behandler man hjernesvulster? - Det viktigste er den nevrokirurgiske behandling. Barnet blir innlagt på nærmeste regionsykehus, og må gjennomgå CT- undersøkelser og MR - undersøkelser. Det er viktig å vite nøyaktig hvor svulsten ligger. Det finnes mange typer svulster. Noen krever bare en enkelt operasjon, mens andre både krever strålebehandling og cellegiftkur i tillegg. Dessverre er ikke disse operasjonene risikofrie. Det kan av og til oppstå hjerneskade etter et slikt inngrep. Dette krever rehabilitering: Barna må trenes opp igjen for å kunne fungere som før. Av den grunn følges disse pasientene nøye opp fra vår side. Sjansen for å overleve hjernesvulster er blitt bedre. Mellom 50 og 60% av de barna som blir lagt inn på grunn av slike svulster overlever, sier Sverre Lie." Fant dette på nettet......
IgglePiggle Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Kjenner en som har en soenn som har det ogsaa.. Helt forferdelig.. Synes saa synd paa de.. Kanskje vi kjenner samme person?
Gjest Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 hmmm kanskje. Hva begynner navnet hans på? 50-60% gir jo håp. Takk for alle svar.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #14 Skrevet 30. august 2008 nei da stemmer det ikke. Håper det går bra med han du kjenner.
yess!!vi blir 4 i februar:-) Skrevet 30. august 2008 #15 Skrevet 30. august 2008 Samboeren min ble operert for hjernesvulst for 8 år siden, den var ondartet men var innekapslet og vokste veldig sakte.Han har vært på sykehus til sjekk hvert eneste år siden operasjonen, og ifjor ble han friskmeldt:-) en solskinnshistorie!!
IgglePiggle Skrevet 30. august 2008 #16 Skrevet 30. august 2008 Sammed til deg da.. Utrolig tist er det i alle fall..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 30. august 2008 #18 Skrevet 30. august 2008 Jeg har lest endel om det.. Mamme døde av hjernesvulst.. Det var en aggressiv type som vokste meget raskt.. Svigermor har hjernesvulster nå... Der er det ingenting og gjør bortsett fra lindrende pga for mange svulster.. Men... Jeg vet at hjernesvulster også kan behandles .. Men de har sjekket slik at de er sikre på at det er hjernesvulst?? Altså modersvulsten?? I norge opererer det hjernesvulster .. Det er om det er maks 3 svulster.. Litt avhengig av beliggenhet.. cellegift brukes også samt strålebehandling... Behandling og diagnose er jo forferdelig vanskelig på hjernesvulster uten og vite str, belligenhet og hvor modersvulsten ligger.. Men håper virkelig det går bra med denne gutten og at dette kan bli en solskinnshistorie... =)
Tøysetipp Skrevet 30. august 2008 #19 Skrevet 30. august 2008 Oi... Vennen.. Har ingen gode råd. Men, jeg sender deg en varm og god-holde-rundt-deg-klem i dag..
Gjest Skrevet 30. august 2008 #20 Skrevet 30. august 2008 Takk.... man føler seg så utrolig hjelpesløs. Kreft er jo alle foreldres mareritt:( Jeg vet ikke så mye om tilstanden da mamman selvfølgelig ikke svarer på tlf. Men jeg vet det er alvorlig. Han får cellegift beh.
Tøysetipp Skrevet 30. august 2008 #21 Skrevet 30. august 2008 Har du noen til deg i kveld? Du trenger noen som kan holde omkring deg.. Fortelle deg at livet er så urettferdig, men at alt man kan gjøre.. er å håpe.. Du har fått min medfølelse og tanker i kveld. Om jeg hadde vært der.. Skulle du fått verden beste klem.. Og en skulder å gråte på.. Varme klemmer (ihvertfall) fra meg.
Gjest Skrevet 31. august 2008 #23 Skrevet 31. august 2008 Apotek 1 selger Kari Traa sine luer til inntekt for UG (ungdomens kreftforening), de har jeg brukt i sommer...tynne og gode på spesielt når en ikke har hår...men kanskje de er litt jentete....spørs hvor gammel han er...
najs Skrevet 31. august 2008 #24 Skrevet 31. august 2008 En kompis av meg fikk hjernesvulst som barn. etter operasjon hadde han 50% sjangse å overleve. Idag er han godt voksen og har gjennomgått to vellykkede operasjoner og har det veldig fint:-)
HufseTufsa:) Skrevet 31. august 2008 #25 Skrevet 31. august 2008 for 12 år siden gikk jeg på skolen med ei venninne som hadde en lillebror på 10 år som døde av hjernesvulst, nå har jeg ei svigerinne som har en godartet voksende svulst men ikke dødelig slik den er nå. så kommer nok litt an på husk at svulst er ikke nødvendigvis betyr kreft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå