Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har siden jeg ble mamma fått trøbbel med søvnen,selvsagt veldig vanlig. Problemet var at jeg ikke klarte å sovne på kvelden og etter lillegutts nattlige og relativt mange oppvåkninger. Når jeg begynte å jobbe deltid innså jeg at problemet var blitt stort, selv om jeg la meg på eget rom og mannen min tok lillegutt på natten fikk jeg ikke sove. Nå har jeg tatt Imovane 3 kvelder og det er herlig å sovne, men jeg våkner midt på natten og sliter med å sovne igjen,4.30 første natt og deretter enda tidligere. Noen som har erfaringer? Jeg er veldig glad jeg endelig sovner på kvelden, men lengter sånn etter å sove 7-8 timer sammenhengende.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Jeg har i perioder fått imovane og andre innsovningstabletter pga at jeg ikke klarte å sovne. For min del var problemene psykisk - stress, depresjon, bekymringer osv. Tablettene var bare for en liten periode, slik at jeg kunne komme ovenpå og håndtere problemene mine. Når en har hatt søvnproblemer lenge, blir hele kveldssituasjonen med senga og soverommet en stressfaktor i seg selv, fordi en gruer seg til å gå og legge seg. Kanskje burde du prøve å finne grunnen til at du ikke får sove? Det er jo ikke bra å gå på sånne tabletter for lenge av gangen. Jeg hadde også innimellom problemer med at jeg våkna igjen midt på natta, men som regel klarte jeg å sove natta over. Husk at dette er innsovningstabletter, ikke sovetabletter. .. Håper du får sove i kveld, det er så grusomt å ikke klare å sove!
ScaryMama Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Jeg brukte det da jeg ikke fikk sove pga en viktig eksamen som var like rundt hjørnet. Jeg sovnet kjapt, men kunne våkne igjen etter få timer. Jeg fikk også skikkelig hangover og følte meg sliten dagen etter. Imovane er jo en innsovningstablett, så hvis du har problemer med oppvåkning i tillegg bør du prøve en annen type medikament. Det aller beste ville vært å lært noen avspenningsteknikker el for å sove uten medisiner, da hadde du sluppet alle bivirkningene...
tante grusom master of law Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Imovane går ut av kroppen veldig fort. Det er kun en insovningstablett som gjør at du sovner, sen skal du sove natten igjennom av egen maskin. Snakk med legen din og hør om det er noe annet du kan ta eller gjøre.
Gjest Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Jeg er veldig innstilt på at det bare er for en kort periode og vet det henger sammen med at gutten min våkner mye på natten og jeg har heller ikke vært flink nok til å gi pappaen mer nattansvar. Har ny legetime om 1 1/2 uke og skal da også snakke om sønnen mins søvn. Legen min mente det var lurt å dele opp problemene. Føler heldigvis jeg er på rett vei, skal snart legge meg og tenke positive tanker. Tror forøvrig jeg ikke skal se på klokka hvis jeg våkner i natt,det kommer det ikke noe godt ut av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå