Gå til innhold

Bare meg som synes det er uansvarlig at.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....en 3 åring (fyller i disse dager) leker ute i gata uten voksne sammen med storebror på 6 og storesøster på 8 kl halv 9 på kvelden?

For det første mener jeg 3 åringer bør være i seng på denne tida!

For det andre: Hvor mye klarer en 3 åring å ha kontroll på av trafikk o.l? Vi bor i et felt bestående av rekkehus og blokker og med masse veier mellom disse hvor det kjører mange biler og de kjører ikke sakte!

Og hvor mye klarer en 8 åring å ha kontroll på lillesøster når hun også er sammen med 2-3 andre venninner på sykkel?

Blir litt redd jeg...... Har selv en 3 åring, og den tidligere nevnte storesøster (som er veldig hyggelig) har flere ganger kommet og spurt om hun vil være med ut og leke. Her blir det nei dersom ikke jeg eller pappa har tid til å bli med. Syns hun er ALT for liten!

Er det meg som er hønemor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du er hønemor. Her vi bor ville jeg ikke drømt å la 4-åringen gå ut å leke, blokkområde men vanlig gjennomgangstrafikk. Men jeg ser jo en av nabodamene har sent ut tvillingene sine fra de var 2 år sammen med storesøster som er et åar år eldre. Galskap, har funnet de løpende rundt på fortauet langt fra deres egen blokk.

Skrevet

Njei.. Uenig med deg.. Jeg sendte datteren min på (da) 3 år ut for å leke med mitt fadderbarn på 8 år. Hennes lillebror på 5 år var også med ut. Hun er ei hønemor og beskytter. Og datteren min redd for biler og trafikk, så de lekte ganske så harmløst på trampolinen, og i hagen.

Når kl. var 20.30 i dag var vi også ute i hagen og lekte. Med min datter på 4 og nevø på 2. Det er helg.. Da legger de seg når de er trøtte, men før 22.00..

Skrevet

Når folk legger seg har jo ikke du noe med. kan hende deres døgnrytme er litt anderledes en din, kanskje de står opp senere?

For det andre er noen 3åringer mer modne enn andre (min hadde "full" kontroll da han var 3, han fikk gå ute litt alene, da) og sammen med eldre søsken, hvis de også er sitt ansvar bevisst og er skikkelige unger så ser jeg ikke problemet.

Min gutt er nå 4 og får nå gå ut helt alene/med jevnaldrene kompiser. Bor i rekkehusområde. Han har virkelig roen på trafikken (her i området), altså. Har alltid vert skikkelig god på det. Sier i fra hvor han er, har fast beskjed om hvor han kan gå/ikke gå og må si i fra hvis han skal inn til venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...