Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha brød - 20 mnd - trenger råd NYTT 21:09 30.08.2008

Jenta mi er 20 mnd og vil ikke spise brød. Hun er prematur og har hatt soiseproblemer fra dag en, dvs hun vil ikke ha mat med biter i. Det eneste hun spiser uten at jeg må mose det er 6 mnd glass.

Hvordan i alle dager skal jeg få henne til å lære å spise brød..... er jo veldig på tide nå.... Hun små sutter litt på tørre brødskiver og kjeks, men kan ikke si hun spiser det liksom....

Gode råd mottas med store takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke, men kanskje du bør ta en prat med helsesøster. Hun har kanskje vært borti noe lignenede og kan muligens gi deg noen gode råd

Skrevet

Snakk med helsesøster! Når hun er så stor og fremdeles ikke vil ha mat med biter i, kan det være noe medisinsk, som veldig store mandler eller noe. Kjenner en liten gutt som hadde det. Det ble oppdaget da han var 1,5 år og ble operert umiddelbart. Inntil da hadde han kun tatt til seg flytende/most føde, alt med klumper i gjorde at han brakk seg.

Skrevet

Trenger ikke være noe galt forde om ungen ikke vil ha brød.Kansje hun liker grøt best.Er ungen liten ved fødsel så tror jeg de blir småspist de første åra desverre.Min var ikke prematur men lav vekt alikevell og har alltid vært småspist.Må dille og dalle for å få han til å spise.Det viktigste er at de følger vektkurven og vekstkurven - skal ikke sammenlignes med andre.

Ungen min vil ikke spise brød han heller men spiser godt med grøt og jeg blander rapsolje i all grøt han får etter råd fra nestle.Kan også bland rapsolje i middag men jeg bruker meierismør for at han skal legge på seg.Husk også å gi helmelk .

Noen mnsk er rett og slett ikke så glad i brødmat og man blir stor å sterk av grøt så da gjør det ingenverdensting og ungen kun vil ha grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...