Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har nok litt lav terskel for å føle meg alene til tider. Men merker det iallefall nå som jeg er gravid.... Føler jeg ikke får samme kontakt med vennene mine om dagen fordi jeg ikke er så veldig sosial, og ikke er med på festligheter som før. Jeg har ei venninne som er alene med gutten sin uten noe støtteapparat rundt seg. Hun har spurt meg et par ganger nå i det siste om jeg kan ha han på overnatting. Men jeg har sagt at det passer litt dårlig da jeg har vært veldig sliten nå på slutten. Og nå får jeg så dårlig samvittighet - for hun tilbyr seg å ha datteren min på overnatting når babyen kommer. Føler jeg ikke strekker meg nok for de rundt meg - kanskje jeg er litt sær? Gleder meg bare til jeg kan sette meg ned å ta et glass rødvin og ha en venninnekveld uten å snakke om graviditet o.l. Bare være meg selv. Og kanskje ha litt mer å gi til de rundt meg....
Herkules Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Ja, men det er jo ikke så rart. Man er i en annen situasjon enn de rundt seg og ikke alltid like godt å ha overskudd til dem heller Jeg vet at når jeg er på fest og jentene blir litt småbrisne så syns jeg de blir unaturlig interessert i magen, men de er sikkert oppriktige bare rare:) Noen ganger strekker man ikke til lenger enn til seg selv. Jeg har en venninnne som har opplevd allverden drit i livet sitt. Hun får ofte hjelp og tilbud a v gode venner, men er ikke så flink til å gjengjelde. Det kan falle noen litt tungt, men det er fullt forsåelig at hun har nok med seg. Det er greit å tenke at det er for en periode. Jeg merker i alle fall at jeg ikke strekker til på jobben, blir litt distansert fra de andre på en måte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå