Gå til innhold

espressomaskin, noen som har en å anbefale, evt. IKKE anbefale?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte å kjøpe i bursdagsgave til mannen, men det er jo så mye å velge i. jeg tar imot tips med takk!! den bør ikke koste så mye over 2000,-

den bør ha sånn melkeskummer eller hva det heter. vet ikke om det er på alle jeg men. også lurte jeg litt på om det er best med slik med eller uten kaffe kapsler.

på forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært å kikka litt på espressomaskiner selv, og kom til at vi absolutt ikke skal ha med sånne kapsler.

Fordi:

Man må bestille de på nett (ugunstig)

Mye søppel

Dyrere

Ellers trenger jeg også en anbefaling! Vi har enda ikke funnet en vi vil ha.

Steamer er et must, ja! :)

Skrevet

Ja det er jo litt upraktisk med kapsler kanskje, pluss at det er jo såå mye gode kaffetyper og velge i som lukter så godt, ser ikke for meg at det blir det samme med kapsler...hehe

Skrevet

Må si meg helt uenig her. Vi har en Nespresso-maskin og samboeren min elsker den. Sier at det er det beste kjøpet han har gjort noensinne . Alle som har smakt kaffen sier at den er helt nydelig, det er masse forskjellige varianter å velge mellom og man slipper å trakte en hel kanne. Vil absolutt anbefale det :)

Skrevet

Dessuten: Å bestille på nett er jo ikke noe pes overhodet. Bare noen tastetrykk, så kommer det i posten. Litt dyrere enn vanlig kaffe, men definitivt verdt det.

Skrevet

Trakte en hel kanne...? Det gjør man vel aldri med en espressomaskin?

Stemmer ikke for kapsler jeg heller, det blir ikke det samme som fra skikkelig espresso maskin, nei.

Pass på at du får nok trykk i den (bar).

Skrevet

Hvor bestiller man kaffen hen da? og hvilke maskin er det? jeg er åpen for at det er et funn jeg altså, har bare ikke hørt fra noen som har det. takk for tips! :)

Skrevet

Jeg mente bare at når man har en espressomaskin slipper man å trakte masse kaffe (slik man gjør med vanlig kaffemaskin) når man egentlig bare vil ha en kopp.

Skrevet

Sjekk her: www.nespresso.no. Vi kjøpte vår på Glassmagasinet, men jeg vet ikke hva den kostet.

Skrevet

Forstår jeg deg riktig med at du sammenligner din nespressomaskin med "vanlig" kaffemaskin? For variasjonsmulighetene er jo uendelige med en espressomaskin uten kapsler kontra en med. I kaffe/te butikken her i stavanger har de jo sikkert 50 typer forskjellig kaffe og brenningsgrader.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener jeg, nå...?

Skrevet

Eller, jo, nå skjønte jeg det. Det eneste jeg mente er at med den maskinen vi har, så lager man kun én kopp om gangen, mens med en tradisjonell kaffekoker med filter og hele pakka lager man jo gjerne en kanne og heller ut det man ikke drikker opp. Det var i hvert fall det som pleide å skje her. Hvordan andre espressomaskiner funker vet jeg ikke, for vi har ikke hatt noen andre enn den vi har nå.

Skrevet

Den var til meg?

Det hørtes ut som du sier at nespressoen din er bedre enn en vanlig kaffetrakter kontra å sammenligne den med en vanlig espressomaskin.

Siden du skrev at kapslene var bedre enn vanlig kaffe, tenker jeg at du mener vanlig traktekaffe, eller tar jeg feil?

(og er tydeligvis litt dårlig til å formulere meg siden jeg i dag fikk dobbelt opp med løk på clubsandwichen min i stedet for ingen løk, som var det jeg ba om...)

Skrevet

Det var det jeg mente, ja, at det var greiere enn vanlig traktekaffe.

Skrevet

har du ingen maskin å anbefale du da kakemonster?? høres ut som du har litt peiling ;)

Skrevet

*host kremt, eksperten det er meg*

Hehe, neida, jeg har best erfaring med de som gir budsjettet ditt en kraftig sprekk. Jeg er jo da altså kokk, som noen kanskje vet og der jeg jobber har vi et beist av en espressomaskin. Og de fås også i husholdningsutgaven. Men de koster sitt.

Feks en som denne lekkre saken:

http://teaandcoffee.no/presenter.asp?idKategori=31&idProdukt=286

Men det som er viktig er at det er høyt trykk og jeg ville personlig valgt en uten kapsler for egen variasjon og kreativitetsmulighet.

Skrevet

Da jeg var på espressomaskin-runde her i byen fikk jeg smaksprøve på nespressomaskin-kaffe. Absolutt veldig god! og man kan jo bestille alle mulige typer!

Likevel holder jeg meg til motargumentene mine over her, da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...