Gjest Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Vi oppsøker lekeplasser og parker med vår lille sønn på 10 mnd. Vi kler han praktisk så han kan krabbe og utfolde seg. Ser så mange jenter i f.eks 1-4 års alderen som er dollet opp med kjoler og smykker og antrekk som ikke er egnet for lek og utfoldelse. Greit å pynte seg av og til,men bør ikke så små få være barn og ikke små voksne? Jeg ville aldri kledd gutten min i pendress og tatt han med i sandkassen.
Shabby Cheap Chic Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Hehe, enig med deg.. Jenta vår ha kjole noen dager men for det meste er hun kledd i litt tøffe klær som tåler litt... Er litt guttejente da, som mamman sin.. hehe
cherry coke Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Enig! Det ser ofte ut om en eksplosjon av rosa=) Rosa fra hårstrikket til sokkene. Jenta mi bruker kjoler/skjørt KUN når hun skal pynte seg i selskap ol. Hun går stort sett i litt tøffere klær. Men hun er like nydelig i hettegenser og jeans som i rosa kjoler=) (hun har forresten ikke en rosa kjole.)
Gjest Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Frøken fjoll har vel hatt kjole og tights hver dag denne uken, hvorfor skal man ikke kunne leke i det? Er så søt atte og full av møkk når vi henter henne i barnehagen etter en dag med masse utelek..
3 nydelige jenter <3 Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Var av samme oppfatning før min eldste ble stor nok til å få egne meninger om hva hun skal ha på seg! Hun er en skikkelig kjoleunge og blir hysterisk om hun ikke får ha på seg kjole eller skjørt! Vi kjøper jo på hm og andre billige kjeder så er jo ikke noe dyrere enn om hun skulle hatt joggebukse... Kjolene er heller ikke så lange så det er jo ikke til hinder for henne når hun leker. Hun får bare kjoler som er lett bevegelige og ikke stive Men skjønner hvis folk reagerer når de ser henne for hun ser alltid veldig flott ut i tøyet selv når hun skal på lekeplassen! Lillesøster skal jo selvfølgelig ikke være noe dårligere og vil ofte være lik, men her har jeg enda litt overtalelseskraft i behold;) Men synes lille jenta mi er skjønn jeg!!!
Mollybegolly Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Jeg liker også klær som er praktiske å utfolde seg i - og det tilsier etter min mening ofte bukser, men skjørt og kjoler funker fint på lekeplassen det også, må bare tåle at ting blir skittent og slitt. Tøffe jenter kan både klatre, løpe og gå i kjole :-) , men jeg skjønner hva du mener.
Monajenten Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Helt enig med deg. Ungnee mine går stort sett i joggeklær i barnehagen og på lekeplassen, av den enkle grunn at det er knallbehagelig, og det spiller ingen trille om de blir skitne:-)
Monajenten Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Det er jo noe annet da mamisnupp;-) Her er det vel helst snakk om kjoler de ikke får lov til å leke skikkelig i, og skitne til:-/
DevilDoll © Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Jeg pleier å kle jenta mi på 2 å praltiske klær,men selv om hun er bare 2 år har hun funnet ut at det er fint med smykker og skjørt.Så hvis hun en dag vil ha et ord med i laget når klærne skal på,så får hun heller være ei lita pyntedukke den dagen;-) Neste dag er det like gjerne storebrors arvede klær som er i 'skuddet';-)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Hehe, ikke så mange av dere som har erfaring med viljesterke prinsessejenter skjønner jeg;) Kjoler gårt fint an å leke i, man trenger ikke kjøpe de dyreste kjolene da vettu. Med tights og kjole kan man gjøre akkurat det samme som man kan i bukse.... Det finnes så mange kamper man må ta, så jeg gidder ikke gå bananas om jenta mi ønsker å leke på lekeplassen i kjole...velg dine kamper med omhu!
*snuppa* Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Jeg har en av disse prinsesse-jentene! men som sagt over så er det ikke ballkjoler det er snakk om.. Hun har skapet fult av hverdags-kjoler/tunikaer som er gode å bevege seg i og som tåler en barnehagehverdag. Synes ikke det er verdt å ha en kamp hver dag, når det går ant å løse det på andre måter=) Her i huset har hun gått i kjole nesten hver dag i iallefall et år=) ho er så fin atte=), men den slitte/utvaska ynglingskjolen fra hm!
Mamma til to tette Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 Har tre uker gammel jente og er allerede kjempelei av rosa ,-) Hadde et lite rosakick da jeg gikk gravid (har gutt fra før) og selvfølgelig er alle gaver en orgie i rosa. Men de neste innkjøpene blir helt klart ikke den fargen og samtidig så kommer hun til å arve masse mørkeblå klær fra storebror. Men hun kommer vel til å snart komme med egne meninger....
hit og dit Skrevet 30. august 2008 #13 Skrevet 30. august 2008 Personlig så synes eg kvit er praktisk eg. Ungen her i huset får leike og utfolde seg kor mykje ho vil uansett antrekk. Og da er kvit den lettaste fargen å få rein. Da går klærne rett i klorbøtta! Ellers så pynter eg nok ungen innimellom, og andre dager er det dongri og hettegenser, men eg er ikkje redd for det ho har på seg. Ho får leike akkurat så mykje ho vil. Sikker at ikkej desse mødrene på leikeplassen har like avslappa forhold til det?
Gjest Skrevet 30. august 2008 #14 Skrevet 30. august 2008 Jeg ser en del av disse finjentene jeg også! Selv går lillemor i gjerne rosa, rødt og lilla, men også grønt og blått og sort. Og alltid praktisk. Gjerne litt grønske på knærne, matsøl på genseren og skitt og lort på seg etter dagens moro også. Kan da ikke skifte av den minste ting heller? Vi var i sandkassa en dag og lekte oss da en annen mamma sa ganske så tydelig at hun syntes jenta mi så ekkel ut. Hadde hun ikke rene klær? .... jaja. Hvis hun syntes lillemor så møkkete ut da har hun ikke sett mye i denne verden.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 30. august 2008 #15 Skrevet 30. august 2008 Jenter klarer da fint å leke i kjoler og skjørt... Flere av jentene (både de helt små og de større) i bhg der jeg jobber som veldig ofte har kjoler/skjørt på seg... De leker sammen med gutta fordi... og er like skitne som alle andre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå