Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Sitter her og er sint nå.. Har akkurat snakket med samboeren til min far. Hun har nylig blitt bestemor - og selvfølgelig dreier alt seg om den lille, noe jeg ikke sier noe på i det hele tatt.. MEN det jeg reagerer på, er at hun nå ringer meg og ber om å få tilbake noen bøker som jentungen min "fikk låne" for 5 år siden. Den gangen var hun i ferd med å kaste bøkene - for de var både fillete og utslitt - og jeg spurte om ikke snuppa mi heller kunne få dem, hun var da 4 år og disse bøkene var midt i blinken for oss. Flere av dem har jeg nok kastet etterpå, da det manglet flere sider og mye var uleselig. Men nå har hun plutselig bare "lånt" dem nå?? Jeg spurte jeg, om det ikke var de hun skulle kaste den gang.. jooo da, det var det - men hun så jo litt annerledes på det nå. Får mest lyst til å samle sammen alt gammelt rask som kommer derfra og kaste det foran henne. Jeg er gravid nå, med uønsket bf egentlig.. men valgte å beholde barnet fordi jeg vet jeg klarer å ta vare på oss alle tre... for to uker siden stod hun og sa til meg at hun ikke kunne fatte hvorfor jeg ikke hadde tatt abort - og om jeg angret? (er i uke 22 nå).. Jeg må si jeg ble litt paff og klarte ikke svare godt for meg, men tenkte etterpå at dette kommer fra HENNE - ei dame som ødela familien vår, ble gravid med en gift familiefar og gjorde min mors siste tid til et hælvete (hun døde to år etter). Fader altså, den dama provoserer vettet ut av meg!! I morgen skal jeg dit på middag, skjønner ikke hvordan jeg skal klare å være høflig. Beklager langt og surt innlegg... synes dere jeg er barnslig som reagerer på denne kjærringa?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Nei, synes ikke du er barnslig som reagerer i det hele tatt. Synes hun behandler deg respektløst med tanke på at hun i det hele tatt er så uhøflig og ufølsom som uttaler seg i forhold til ditt valg om å beholde barnet!!! At hun nå plutselig ønsker tilbake bøker som hun skulle kaste for 5 år siden fremstår som om hun bare er ute etter å egle med deg. Hadde nok ikke giddet dra på middag til dem i morgen om det var meg!!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar. Må nok dra dit, for snuppa mi har vært der i helgen... Men hun skal nok bare prøve å si noe som helst... Uff jeg er så lei den dama.. De har nå vært samboere i 13 år, det gikk jo sikkert fem år før hun i det hele tatt klarte å føre en samtale med meg eller min bror, uten å fnise dumt. Er jo tydelig at de ikke ønsker at vi alle skal bli en "happy family" iallefall.. da lillesøstera mi ble født, stod ikke navnet til bror og meg nevnt i avisen - men hennes to døtre hadde fått en søster. Hennes datter hadde dåp for to uker siden - vi ble ikke bedt. Synes hele opplegget bare blir verre og verre jeg, godt jeg er voksen og ikke er avhengig av å ha en far, for å si det sånn.. men det er surt med slike folk altså... HI
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Du overreagerer ikke. Dama høres ikke god ut, ganske blottet for sosiale antenner i grunnen... Man spør ingen om de angrer på en ikke-abort eller ei, og man ber ikke om å få fillete bøker tilbake på den måten. Så smålig. Personlig vet jeg sannelig ikke om jeg hadde orket å gå til henne på middag og late som ingenting. Men du gjør det kanskje for din fars skyld/ungen sin skyld? Uansett får du ha lykke til. Lykke til med resten av svangerskapet også. Jeg er selv uplanlagt gravid med nr 3, nesten fremme til termin nå. Det har vært tøfft, men jeg angrer ikke på at jeg beholdt spiren. Håper alt går bra med dere:-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 Vær glad du ikke har min svigermor. Hun meldte meg til helsesøster da ungen var 6 uker, til helsestasjon for incest da han var 2 år, til barnevernet da han var 4, til barnevernet da han var 8 år. Det var svigermor fra helvete for å si det mildt. Et mareritt av et sykt kvinnemenneske. Fikk papirer på at jeg var en god mor. I dag er sønnen min voksen og kan svare for seg. Enda maser hun på at ha må komme unna den moren som mishandler han. Det tar aldri slutt. Takk og lov har bf alltid vært på min side for han opplevde et helvete i barndommen med den dama.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 Uff dette høres jo bare tragisk ut. Hun gjør det hun kan for å ekskludere deg og broren din. Sånne mennesker har null til overs for. Synes det er heltemodig av deg at du gidder å spise middag med henne. Hun legger jo ikke opp til noe nært forhold når hun behandler deg så kjipt! Kanskje det beste for deg selv er å trekke deg mer og mer unna og kun ha kontakt med din far, på dine egne premisser? Sender deg en trøsteklem jeg.......dumme mennesker er det dessverre altfor mange av.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Godt å se at jeg ikke er helt merkelig hehe.. Broren min kuttet kontakten for flere år siden han.. skulle gjerne vært litt mer som han. Men hva gjør vi ikke for at barna våre skal ha familie? Snuppa mi har ingen andre besteforeldre enn min far, og jeg har jo tross alt ei halvsøster der.. I alle år har jeg prøvd så godt som mulig å få et nært forhold til dem, ved å ha søster hos meg i helger - ta henne med på konserter, kino, kiel-tur.. skulle ha henne med til syden også, men hun trakk seg to timer før avreise.. Men nå tror jeg faktisk ikke jeg gidder mer. Nok er nok Til deg med den syke svigermora: Tar av meg hatten (om jeg hadde noen hehe).. Er det mulig? Fordelen med å ha slike mennesker i livet sitt, er jo at man blir sterkere av det da... som oftest. HI
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Hi: Ja det man ikke dør av blir man sterkere av. Men jeg har hatt tunge stunder. Er så unødvendig med sånn dritt når man egentlig kunne ha det bra sammen. Men det nytter ikke med syke folk ...desverre. Nok er nok...kjenn på følelsene dine. Er det slutt så er det slutt og man får det faktisk bedre ved å kutte kontakten. Da forventer man seg i alle fall ikke noe...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 Ikke sant! Så mye frustrasjon som kommer av at vi har forventet for mye... eller noe i det hele tatt hehe.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå