Gå til innhold

Grøt


Prins08&Prinsesse11

Anbefalte innlegg

heisann jenter!

 

er d noen som har begynt med grøt til den lille?

 

lille gutten min blir 4måneder på mandag, tenkte jeg skulle begynne med grøt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Gutten min blir også 4 mnd på mandag:)

Vi begynnte med grøt i går vi. En te-skje;) Og i dag fikk han 2 te-skjeer. Ville egentlig vente så lenge som mulig med å begynne, hadde sett for meg å vente til 6 mnd, men han våkner annenhver time om natten og er veldig tydelig sulten. Jeg fungerer dårlig med så lite søvn, og lillegutt er trøtt han også. Så da bare hoppet vi i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte han grøten da? Blir så spennende å se hvordan gutten min liker grøten :) min lillegutt sover hele natten, så der er jeg heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skje skjønnte han ikke så mye av, brakk seg nesten stakkar... Men dag 2 så suttet han på skjea som bare det og så ut til å synes det var kjempegodt. Kjøpt Avent sine skjee, de var veldig gode.

Spennende med grøt:) Hadde lillegutt her sovet hele natten ville jeg ha ventet med grøt en stund til... Men du får ha lykke til med grøten, får håpe gutten din liker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har også begynt med grøt til jenta mi. Hun var fire mnd forrige uke, og pga at hun også våkner annen hver time om natta begynte jeg med grøt for litt over en uke siden. Hun smatter i vei når hun får det:) jeg trenger mer søvn jeg også. Men dette kommer seg vel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skal prøve å vente lengst mulig.. er så greit når man bare ammer..;) da har man meg seg maten uansett hvor man er..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med velling som kveldsmat når gutten ble 3,5 mnd fordi han våknet annen hver time om natta. Tok først 1ts grøt i 100 ml mm el mme, økte så til 1,5 ts, er nå på 2 ts. Må bare huske å ta tutt med større hull sånn som er tilpasset til litt tykkere veske enn bare melk. Har gitt han også 2 ts med grønnsakspure el fruktpure på dagen siden han var 3,5 mnd. Artig å se hvordan han tygger og smatter på pureen ;-) Har ikke hatt noe problem med magen hans, bæsjer ca annen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...