Gå til innhold

Veldig kraftige kynnere - tegn på hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke kynnere som jeg merket ved forrige svangerskap. Denne gangen har jeg hatt mye mer. I dag fikk jeg veldig kraftige kynnere og kunne nesten ikke gå i en halv time. Det har roet seg litt nå, men er en del der fortsatt. Vanskelig å slappe av med en liten en i forveien som krever sitt.

Er i uke 32, kan dette være tegn på at noe er i gang eller noe er galt?

(vet man kan ringe lege, jordmor, legevakt osv, men hører nå her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør være forsiktig om det skulle ta seg opp igjen - og sikkert helst prøve å holde deg imest mulig i ro uansett. For det kan føre til modning og for tidlig fødsel med å gå over til rier.Jeg hadde modning pga veldig tette kynnere sist allerede i uke 27 og måtte da ligge i 2 mnd for å prøve å roe dem ned og forebygge for tidlig fødsel. Denne gangen har formen vært topp og kynnerne godt spredt frem til i går morges da tok de plutselig av på jobb og jeg hadde hvert 10 min for så å få hvert 4-5 min fordi om jeg hadde det uvanlig rolig på jobb.Da turte jeg ikke ta sjansen på å være der mer og dro ned til legen - ble sykemeldt 100% med en gang for å forhindre at d samme som sist skjedde igjen. Hadde fått beskjed om å ta kontakt allerede før sommeren om jeg skulle oppleve at kynnerne tok seg opp og ble hyppige.

Opplever du mye kynnere neste dagene også ville jeg kontaktet fastlegen mandag - eller føden om du heller vil det. Jeg for min del foretrekker fastlegen så lenge det ikke er noe akutt utenom kontortiden da:)

Skrevet

hei jeg er i uke 33. har mye kynner, er andregangsfødende og hadde ikke kynnere med førstmann.

har tatt dette opp med jm, hun avkrefta førtidlig fødsel, men sa jeg måtte roe ned for å unngå ubehaget.

kynnerne mine kan være kun at magen strammer seg, eller at jeg "stivner" i ryggen og opp mot halsen (smerte), men kan ikke huske dette som rier ,+at de gir seg. en ettermiddag trodde jeg noe var på gang varte i 2timer, men det roet seg når jeg la meg nedpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...