Sunniva78 har to små Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Da har jeg et spm som dere kanskje kan svare på... I det siste har jeg merket at fingrene mine er litt stive når jeg våkner på morgenen. Spesielt ene hånda, og da ene fingeren som er ekstra stiv. Både min mormor og mamma har revmatisme, så jeg kjenner jeg er litt engstelig for å få det... Er det arvelig?? Er stive fingre et tidlig symptom..?
*gruffalo* Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Tror gjerne noen former for revmatisme er arvelig,men at en ikke trenger få den samme revmatiske sykdommen... Jeg har selv en revmatisk sykdom, den samme har tvillingsøsteren min. Moren vår har også en revmatisk sykdom, men det er en annen enn oss... En del kan ha stive fingrer. Er du redd for det så gå til legen så tar de blodprøver og prøver å finne ut av det.
Sunniva78 har to små Skrevet 30. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar. Blir vel til at jeg går til legen om det ikke gir seg. Bedre det enn å gå slik å gruble kjenner jeg... Er det lett å finne ut ved hjelp av en blodprøve?
*gruffalo* Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Jeg tok blodprøve, og så noen prøver etterpå i tillegg. SÅ tror det er på blodprøver de finner det ut i alle fall.
marinas skatt Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 ca 30 % av de som har leddgikt slår ikke ut på blodprøver , men forsøk det først. - Om de ikke slår ut , kan du be om en henvisning til en raumatalog. De går litt "grundigere" til verks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå