Gå til innhold

12+6 og har hørt hjertelyden!!:-)


Madelene

Anbefalte innlegg

først må jeg si at jeg ikke har følt meg gravid i det siste, har "mista" alle sympton nesten, og har ingen tegn til mage!

fikk min angelsound i dag, og begynte lete etter hjertefrekvensen på bebisen.....:-) fant den ikke.. ble egentli helt overbevist om at jeg hadde "innbilt svangerskap"!! hehe..

 

men så kom BF og lette.... han fant den! pulsen låg på 170 ca, og det var bare helt fantastisk å kunne høre det!:-) så nå vet jeg at det finnes noe der og at hjertet slår:-)merkeli!:-)

 

Hvis enkelte av dere vil spandere på dere ultralyd til over 1000,- for å "bare" få se ungen tidlig, så ville jeg mye heller kjøpt dette.. kan jo brukes så mye en vil!:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg var på kontroll hos legen denne uka....er akkurat 12 uker nå..og jeg fikk høre hjertelyden der!!! fantastisk morsomt...å litt rart!;0)

Hva koster en angelsound? Har aldri hørt om det.....;0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er litt moro:-) prøvde å finne hjertelyden igjen istad, men da kunne jeg ikke finne den, men skal finne den til slutt:-)

den koster 399 der jeg kjøpte den... på finn.no.. bare søk på angelsound der. det finnes ulike typer, men denne er sikkert god nok:-) noen koster over 1000....

 

gi meg lyd om hvordan det går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er ufarlig... det er egentli bare en lydforsterker... den sender ikke lydbølger eller hva det nå heter inn i magen slik noen gjør..

dei andre fungerer på en måte som ultralyd... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men denne er ikke farlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så heldig du er. Jeg tror jeg snart trenger å høre hjertelyd eller noe annet, for jeg føler meg ikke gravid lenger.

Men du, hvor langt ned fant du hjertelyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dei sier jo at jentene har raskere puls enn gutter:-) 170 er raskt:-)

midt mellom navlen og skambenet eller noe sånt fant jeg det.. men nå finner jeg det ikke lenger, men det er fordi fosteret beveger seg hele tida..

men finner den nok snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vet ikke om det er sånn med denne, men jeg har hørt at en "babywatcher" kan være veldig ubehagelig for fosteret, pga høy frekvens (opptil 80db!!) Jordmora brukte en slik på meg idag, jeg er 12+0 og frekvensen var 152/min. Men ho var snar og ville ikke holde på for lenge. Men det er ikke sikkert det er det samme.

 

Et vennepar har en slik og de bruker den kun 1 gang i måneden, men jeg vet jo ike om fosteret hører noe så tidlig i sv. skapet som ihvertfall jeg er nå.

 

Spennende uansett, og jeg ble ganske overrasket over å plutselig høre noe levende inni der...

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som jordmora bruker er noe annet.. har hørt at fosteret gjemmer seg litt da, liker ikke lyden.. men denne som jeg har, har ingen lyd:-)

 

Lykke til til deg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legne min fant ikke hjertelyden min, så heldig du er=) er ca like langt som deg så.

men tror jeg fikk gjort opp for det etter en innvendig ultralyd i dag der jeg så hjerte slå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E jo heilt utrulig det også:) Legen sa ej va heldi da, veldi vanskelig å finne hjertelyd so tidleg!! E ei god bekrefting begge dele;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...