Gå til innhold

alene vs delt foreldrerett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er konsekvensene av delt vs alene, for meg og for barnet. Fantnemlig nylig ut at eksen aldri har hatt fore3ldrerett og vil helst vite mest mulig før jeg tar det opp med ham...

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på nav.no.

Der er det en brogyre om sånt. Eller søk på google.

Skrevet

Det som skjer ved delt foreldrerett/foreldreansvar, er at du må ha fars underskrift og godkjennelse for å skaffe pass, medlemskap i ulike ting, navneendring osv. Du kan skaffe pass alene, men det tar lengre tid, og da må bf nekte av "tullete" grunner; som for å lage vansker for deg.

Har du det alene, så er det nok at du skriver under for å få pass osv.

Det er i det store og hele forskjellen.

Her har jeg det alene, og jeg er glad for det. Lettere å skaffe pass(spesielt), siden det holder med min underskrift. Har ikke tenkt å gi det til bf her, for da tar slike ting bare lenger tid, og han kan også skaffe pass til ungene da. Nekter jeg da, så tar det bare litt lenger tid for ham å skaffe det.

Skrevet

Fant ut at jeg hadde ansvaret alene etter å ha mast på bf i 2uker for å få fullmakt til pass. Ikke at han prøver å lage vansker, han er bare surrete :-)

Skrevet

Spiller liten rolle id et daglige, men når det kommer til støre ting som pass, religionstilhørighet, navnebytte osv så kan bf stikker kjepper i hjulene dersom dere har delt foreldreansvar. Nå skal det sis at om han ønsker delt ansvar, så får han det, om det ikke er noe helt spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...