Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Jeg har begynt i ny jobb etter endt fødselspermisjon. Snuppa mi er 1 år om noen dager. Saken er at jobben er 100% og i Oslo. Jeg skal hente og levere og det medfører 10 timer om dagen i barnehagen. I tillegg så jobber jeg på kvelden etter at begge barna har lagt seg. (Har inkludert overtid i lønnen.) Saken min er at datteren er så sliten etter 10 timer i bgh . Det er altfor lenge for mammahjertet mitt å være borte fra henne og storebror. Hvordan er det å søke redusert stilling? Bør jeg vente til etter prøvetiden? Har fleksitid men får ikke vært på jobben i 8 timer om dagen. Vil jobbe 7 der og 3 timer hjemme (har hjemmekontor). Hva ville dere gjort? Sønnen har ADHD også og går på privatskole. Jeg føler at tiden med mine to gullunger ikke strekker til om jeg skal hente så sent.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Du har i hvertfall rett til å søke om redusert stilling, sjekk ut aleneforeldreforeningen sine sider. Står mye bra der.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Har du søkt om hjelpestønad til din sønn med ADHD? Det kan gi litt økonomisk handlefrihet, og satsen tar hensyn til om en er alene med barn med ADHD. Får du utvidet til minimum sats 3, så har du rett på overgangsstønad ut over de vanlige 3 årene. Ellers så kan du jo ta det opp med arbeidsgiver om å slutte litt før.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #4 Skrevet 31. august 2008 Han har hjelpestønad sats 3. Overgangsstønad er uakuelt. Jeg har lang utdanning og ønsker å jobbe. Pengene er ikke noe problem for jeg tjener bra uansett om jeg jobber 80%. Det jeg lurer på er om det kanskje er best å vente med å søke om redusert til jeg er fast ansatt. Har jo akkurat bytta jobb. Samtidig så jobber jeg opptil 10 timer om dagen i allefall med hjemmekontoret på kvelden. Er helt greit bare lokasjonen er hjemme de siste 3 timene. Jeg finner ut av det .
St. Hans Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 Her er noen innspill: - du har rett til et år ekstra permisjon uten lønn, og kan fordele det over årene fram til minstejenta begynner på skolen - alle har rett til å jobbe redusert stilling dersom det ikke er til vesentlig ulempe for bedriften. Kan bedriften gi en saklig begrunnelse for at det er vanskelig å innvilge deltid? - det er litt rart å be om redusert arbeidstid rett etter at du begynte. Det er mer realt å si det før du begynner, evt si etter f eks et halvt år, når du har erfaring med full stilling og kan begrunne hvorfor du vil endre. -du ønsker egentlig ikke redusert stilling, du ønsker å jobbe 7 + 3 timer per dag! Hvorfor skal du få redusert lønn når du vil jobbe mer enn full tid? Det du ønsker er aksept for at noe av arbeidet kan gjøres hjemmefra, snakk med sjefen din om det. Du har vel ikke fått hjemmekontor for å bruke det frivillig på "fritiden"? For meg høres du litt for snill ut... Tenk: du har høy utdannelse, du har engasjement for jobben, selvfølgelig skal du ha betalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå