Gå til innhold

hvor mange grader på baby regnes som feber??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har målt tempen jevnlig på henne nå de siste dagene, fordi snuppa mi er syk, hun har lagt på 36.5 til 37,1.. nå hadde hun 38grader.. er 38 grader feber???? hun er tre mnd, virker veldig slapp og daff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk en lapp på helsestasjonen i går hvor det står av 38 grader eller mer målt i endetarmen er feber. står også at hvis feberen varer i mer enn 3 dager sp skal man ta kotnakt med lege.

Skrevet

ok, burde eg gi henne paracet stikkpille nå eller skal jeg vente??? helt grønn...

Skrevet

Hvis hun ikke har vondt trenger du ikke gi noe smertestillende. Feber er kroppens forsvarsmekanisme, så feber i seg selv er faktisk en bra ting. Når hun har feber betyr det altså at kroppen hennes "overvinner" bakteriene eler virus eller hva det er hun har i kroppen.

Det som er viktig å følge med på er allmentilstanden.

Men det er bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite. Føler du deg usikker, tar du kontakt med lege.

Skrevet

Riktig som tiger82 over her skriver, feber er faktisk bra på et vis også.

Det styrker immunforsvaret!

Jeg har som regel selv at jeg gir febernedsettende dersom tempen er 39 eller mer...

Skrevet

leser igjen fra lappen fra helsestasjonen. Det står at man behøver ikke gi febernedsettende før feberen er over 39 grader.

står også at man skal kle av barnetog bruk et tynt teppe i stedet for dyne. viktig med rikelig med drikke. det er viktigere enn å spise. Hvis du ammer og barnet ikke vil ta brystet så prøv med vann.

står det i brosjyren min ... hehe

Skrevet

takk for svar jenter:) Vet liksom ikke helt om hun har vondt, i det ene øyeblikket smiler hun, så plutselig kommer det noen skikkelig hyl.. aner ikke hva det er.. Hun sovnet til vanlig tid kl 20.00 så våknet hun med eet hyl igjen kl 21, hunpleier ikke å våkne etter hun har sovnet, sover alltid helt til neste dag når hun først har sovnet... Hun renner noe voldsomt av den ene øya, mamma kaller det sti, aner ikke jeg, hoven over øyelokket, huff.... men det går nok over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...