Gå til innhold

Er det viktig hvilken betydning navnet du velger til barnet ditt har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes folk? For meg har det litt betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, egentlig ikke - dersom du tenker på hva navnet betyr.

Da betyr det mer for oss om det har noen mening for oss. Mini er oppkalt etter ett kjært familiemedlem, og huleboeren blir kanskje det også.. vi får se :-)

Skrevet

min ene jente heter kaja linnea. det betyr ren blomst :)

hadde kalt henne det uansett syns bare det var en morsom kobinasjon.

Skrevet

Nei det har ingen betydning...:) Valgte de navna vi synes var fine

Skrevet

Dette er det sykeste jeg har opplevd på navnefronten. Frøkna heter Kaja Linea, riktignok med bare en 'n'. Hadde aldri trodd jeg skulle se den navnekombinasjonen hos noen andre her inne. Du har ikke tilfeldigvis blitt inspirert av oss? ;)

Skrevet

og bare så det er sagt så har ikke navnenes betydning noe å si for oss, men vi begynner å se et mønster som jeg tviler på at vi klarer å følge dersom vi får veldig mange flere barn. ;)

Skrevet

Vi har valgt navn fra norrøn mytologi, og det helt med vilje.

Vi har også valgt navnene fordi vi liker dem og fordi vi synes historikken er spennende.

Våre jenter heter Embla og Eira.

Embla var den første kvinnen på jord, tilsvarende til kristendommens Eva.

Embla betyr almetre.

Eira er en modernisering av navnet Eir.

Eir var en av æsenes gudinner og var også talt som en av valkyriene. Hun var også venninne med Frigg og regnes som en av hennes "handmaidens"

I tillegg kunne hun vekke folk fra de døde og heale.

Eir betyr hjelp, eller "mercy"

Skrevet

For meg er det viktigere med assosiasjon enn betydning. Hadde ikke klart å gi barna mine navnene Vidkun eller Adolf feks, men samtidig så syns jeg ikke "strid" passer så godt på datteren min heller (Matilde). Ikke det at jeg hadde peiling da hun ble født ;o) Selv har jeg et navn "uten betydning" da det er et typisk "vedhengsnavn" (Line).

Skrevet

Før jeg ble gravid var jeg veldig opptatt av betydningen av navn. Egentlig i begynnelsen av svangerskapet også. Men så falt vi for Olivia, og da ble det det, selv om betydningen "oliventre" verken er særlig spennende eller vakker.

Men navnet er jo nydelig likevel!

Skrevet

Jeg synes det er litt viktig :-)

Ava Matea betyr "den som gir liv" og "Gave fra Gud".

Til nesten jente vil jeg gjerne ha Celia Natalie, det betyr "himmel" og "fødselsdag/juledag" :-)

Skrevet

Niks. Vi har valgt de 2 fineste navna vi vet om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...