Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hva slags papir-engangsammeinnlegg og hva slags ullinnlegg har dere i forumet her best erfaring med?
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 Av engangsinnlegg har jeg best erfaring med Coop sine:) De satt seg ikke fast i brystvorten(!!!auu!!) slik som f.eks Natusan sine(styr unna!!). Så jeg kommer til å sverge til coop denne gangen også. De er gode og billige;) Ullinnlegg har jeg ingen erfaring,men kommer til å kjøpe på apotek. tenkte å bruke det denne gangen for å forebygge brystbetennelse(fikk det forrige gang ,og ikke noe særlig godt,nei...) Håper det er som de sier, at ull gjør susen der.
paula28 Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Sist jeg ammet, brukte jeg ammeinnlegg fra apoteket (apotek 1). Husker ikke hva de het, men de har et tynt plastlag på utsiden (slik som bind), og er tynne, men suger godt og du slipper lekkasje. Jeg brukte av og til natusan sine innlegg (fra daglivarebutikken), men disse lakk hvis jeg gikk med dem for lenge (dvs ikke lenge, men jeg hadde MYE melk, skikkelig melkeku jeg ;-) Prøvde også ullinnlegg, men de holdt ikke for meg ;-)
temine Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 Jeg likte best chicco sine fra apoteket. De gjorde om melka til gele, nesten som en bleie. Jeg var ei ordentlig melkeku jeg og, lakk som bare det....så ullinnlegg var det bare å glemme.
tullemimor Skrevet 30. august 2008 #5 Skrevet 30. august 2008 prøvde litt av hvert sist jeg og hadde absolutt topp resultet med chicco, fåes kjøpt på apotek. prøvde natusan sine - bare tull! de hjalp hvertfall ikke meg! brukte ullinnleggene mine utenpå chicco innleggene jeg da, når det var kjølig ute/inne. for å forhindre brystbetennelse gode ullinnlegg finnes på feks nøstebarn ellers så kan man hekle egne med gode ullgarn som ikke klør(kommer selvfølgelig ikke på hva garnet heter - har mine som jeg heklet sist og trenger ikke å hekle denne gangen;) lykke til i ammeinnlegg-jungelen!
ajate *høygravid* Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 anbefaler innlegg av ull og/eller silke - de varmer og virker forebyggende på betennelse
bassis Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Heisann, i mitt forrige svangerskap sverget jeg til følgende; ull/silkeinnlegg fra nøstebarn innerst, og natusan sine papir innlegg utenpå. Nytter ikke med papir rett på, setter seg bare fast og blir vondt. Det funket i alle fall supert for meg med begge deler, ull innerst. Heller skaffe deg noen sett så du kan vaske av de ullinnleggene med jevne mellomrom. Jeg bruker de fortsatt innimellom nå mens jeg er høygravid, for ikke å fryse på puppene! Og når melka ikke renner så mye lenger kan du kutte ut papirinnleggene ytterst...
Bergen1971 Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 sist jeg var gravid, så brukte jeg Avent sine ... prøvde også Natusan sine, men problemet der var at når de ble våt av melk, så ble klærne det også, melken lakk gjennom innleggene. Med Avent sine så unngikk jeg dette. Så derfor har jeg handlet det denne gang også, Ganske mange apoteker selger Avent sine ammeinnlegg ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå