Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Vi fikk jenta for 3 år siden, for 5 mnd siden fikk svigersøster ei jente. Svigerforeldrene mine bor omtrent midt mellom oss og svigersøster m samboer. Må vel legge til at det er omtrent 80 mil fra oss til svigers. Jeg merker allerede nå tegn til forskjellsbehandling av barnebarna, Svigermor har nå sydd dåpskjole til lillejenta på 5 mnd, min lille jente har vel knapt fått et par ull sokker som svigermor har strikket. Nå er svigerfar syk, og de kan derfor ikke reise ned i barnedåpen, men når lillejenta vår døptes kom de ikke med unnskyldning om at det var så langt å kjøre. Nå virker de oppriktig lei seg fordi de ikke kan reise til dattra og deres barn som skal døpes. Sist vi var hos svigers sa hun at hun skulle lage bildemontasje eller noe slikt av hun på 5 mnd og også av vår på 3 år, men hvorfor i all verden kunne de ikke laget det til vår jente da hun ble født, og ikke når de plutselig har fått et til og viktigere barnebarn. Eldstegutten min, som jo ikke er deres barnebarn var mye hos de da jeg og samboern ble sammen, de bodde da mye nermere oss. Nå virker det som han er helt glemt, På veggene har de masse bilder av yngste jenta, nesten like mange av vår jente, og kanskje 1 eller 2 av eldstegutten min. Forstår jo at det er stas med barnebarn, men man kan jo ikke glemme en som tidligere har vært som et barnebarn for de, som eldstegutten min jo har. Overreagerer jeg nå? Er dette noe jeg kan/bør ta opp med de, har jo ikke lyst å lage bruduljer.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 6. september 2008 #2 Skrevet 6. september 2008 Synes du skal ta det opp med dem jeg.. Dette er jo noe som sårer deg, og det er ikke greit med forskjellsbehandling av barn. Ungene merker jo også etterhvert at det er favoritter i familien. Fortell dem hvordan du opplever dette-det kan være at de ikke er klar over at de forskjellsbehandler.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Takk for svar. Skal se det litt ann, kan jo hende det ikke er så ille som jeg tror. Har tenkt litt, og kan jo forstå de også på en måte. Tror kanskje bare jeg overreagerte litt når jeg får tenkt meg om. Kommer til å følge med med argus øyne framover. Nå kommer de hit om kort tid både svigersøster m baby og svigerforeldrene mine. Må nok se ann situasjonen litt, er lett å hisse seg opp før man får tenkt seg om. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå