Gå til innhold

Kynnere som varer og varer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har veldig mye kynnere for tiden.(Er 29+1) De vare alt fra 5 min, til nesten 30 min.

Kommer hele tiden, også når jeg ligger.Hjelper ikke om jeg slapper av. Hvis magen er myk, så er det bare å reise seg, så kommer de...

Flere som her det sånn, eller varer de som regel kortere?

Jobber forresten fullt enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh om du har så mye kynnere i uke 29 bør du komme deg til legen få sykemelding og legge deg....Mine kynnere tok av nærmere uke 27 i forrige svangerskap - kom bare jeg rørte på meg - livmorhalsen var i ferd med å modnes så det endte med at jeg måtte ligge på benken hjemme i 2 mnd for å unngå at det ble fødsel.Gikk da også på Bricanyltabl. Denne gangen har jeg vært i storform til kynnerne helt uventet beg å ta av igjen i går på jobb - med 5 min mellom tok jeg ikke sjansen på mer - hadde også fått klar beskjed av fastlegen tidligere i sommer at om det var antydning til at de tok av denne gangen så ble jeg sykemeldt på dagen. Dermed ble jeg det i går...Skikkelig skuffa for jeg hadde håpt å gå i 100% frem til permisjon siden formen er så bra for tiden. Jeg har ei på halvannet fra før og er alene for tiden pga mann som jobber 4 uker på og 4 av på sjøen. Dermed enda viktigere for meg å være ekstra forsiktig denne gangen - sånn at jeg slipper å ligge så mye som sist.Kynnerne har roet seg nå - men skal ikke mye anstrengelse til før de tar seg opp så prøve å balansere best mulig nå for å holde dem under kontroll.

Skrevet

Hadde samme problemet i forrige svangerskap også, bare at da kom de mye tidligere. Ble 100% sykemeldt fra uke 22. Det var jordmoren som fikk meg på undersøkelse på sykehuset. Denne gangen fikk jeg ikke jordmor pga av det var fullt. Fastlegen min er litt spesiell, går jo bare 1 gang i md enda, så det har liksom ikke vært aktuelt enda.

Sist ble jeg satt i gang 3 uker før tiden pga kynnere. De ble tilslutt for smertefulle...

Har jo også en liten en fra før som snart er 2 1/2, og det krever litt energi. Pappan jobber som regel sent hver dag, så det blir alt på meg..

Fikk beskjed sist, at jeg ikke fikk lov til å gjøre husarbeid engang. Litt vanskelig å være så rolig denne gangen!

Må vel kanskje sjekke med legen på mandag, for å være på den sikre siden.

Skrevet

Men når du har opplevd det sist og ble sykemeldt da burde du jo få komme til ekstra kontroll når det ble sånn igjen nå.Var det jeg gjorde igår. Har ikke kontroll før neste mandag - men tok ikke sjansen på å vente så lenge - hadde jo hatt en hel arbeidsuke i mellom da.Men kanskje ulike måter det har tatt seg opp på hos oss - for sist kom det også veldig plutselig helt uten forvarsel.Var på føden på kvelden den ene dagen pga plutselig mye kynnere - de sjekket og fant ingen tegn til modning. Men til tross for at jeg tok det rolig tok det helt av to dager etterpå - kun knapt minutt mellom dem og det var nok da livmorhalsen startet med modning.Siden det gikk så fort forrige gang turte jeg ikke drøye til over helga med å få sjekk denne gangen. Nektet også kontroll på føden igår - ønsket heller fastlegen ettersom det var han som ordnet opp sist+ dermed også kjente til hvor vanskelig det var å roe dem ned sist.

Ja noe helt annet å holde seg rolig når en har en fra før- var mye enklere sist da jeg ventet førstemann og mannen i tillegg ikke fikk lov å reise på jobb av legen min pga jobbet for langt vekke og for stor farefor at noe ville skje mens han var borte - legen mente det ville ha ført til lang sykemelding for ham om noe skjedde og han ikke kunne komme seg hjem på minst 1 uke. Dermed hadde jeg han som " tjener" og selskap mens jeg lå på sofaen i 2 mnd:) Men nå jobber mannen min mye nærmere og vil dermed ikke få jobbforbud.Men derfor har jeg også måttet stoppe før det gikk så langt som sist for nå MÅ jeg jo kunne være såpass oppe at jeg kan ta meg av dattera vår.

Lykke til på mandag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...