Gå til innhold

Noen som har bygd hus her?(eller andre med peiling...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis bebyggbart areal på ei tomt ikke kan overskride 170 kvadratmeter...vil det da si totalt areal hus+garasje eller at grunnflate+garasje ikke kan overskride 170 kvadrat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grunnflaten de alltid regner ut i fra...

Skrevet

Det er da snakk om grunnflatens kvadrater ja... Om du bygger to etg på 100 kvm i hver etasje så blir fortsatt bebygd areale bare 100 kvm.

Skrevet

men du kan også søke garasje utenom.. er ikke helt sikker men tror det..sjekk med kommunen

Skrevet

Takk for svar!

Kanskje dere kan forklare meg hva knestokk er også? Ikke tillatt hus med knestokk står det...

Skrevet

har noe med takvinkelen og gjøre ...en lav takvinkel...

Skrevet

en vegg uten fulltakhøyde.. altså.. vinkler på taket inne.. litt vanskelig å forklare..

Du finner det gjerne på loft.. skråvegger som er lavere enn godkjent takhøyde..Som derfor ikke teller som boareal.. Om du skjønner:)

Skrevet

Men hvorfor skukke ikke det være lov da når det ikke er noen byggeklausul på tomta ellers?Hvilken ulempe er det for omgivelsene liksom?Siden det er grunnflata som avgjør total-arealet som har en grense på 170 kvadrat spiller det vel ingen rolle om vi "jukser" til ekstra kvadratmeter... Mulig det er jeg som er dum hehe!!

Skrevet

vetta faen jeg :):) snakk med megler eller kommunen .. er mitt beste råd:)

Skrevet

Kan like godt være max areal i huset og ikke bare grunnflaten. Snakk med noen på kommunen er mitt råd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...