Guttemamman:-) Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hvis bebyggbart areal på ei tomt ikke kan overskride 170 kvadratmeter...vil det da si totalt areal hus+garasje eller at grunnflate+garasje ikke kan overskride 170 kvadrat??
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 grunnflaten de alltid regner ut i fra...
Gjest Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Det er da snakk om grunnflatens kvadrater ja... Om du bygger to etg på 100 kvm i hver etasje så blir fortsatt bebygd areale bare 100 kvm.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. august 2008 #4 Skrevet 30. august 2008 men du kan også søke garasje utenom.. er ikke helt sikker men tror det..sjekk med kommunen
Guttemamman:-) Skrevet 30. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2008 Takk for svar! Kanskje dere kan forklare meg hva knestokk er også? Ikke tillatt hus med knestokk står det...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. august 2008 #6 Skrevet 30. august 2008 har noe med takvinkelen og gjøre ...en lav takvinkel...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 en vegg uten fulltakhøyde.. altså.. vinkler på taket inne.. litt vanskelig å forklare.. Du finner det gjerne på loft.. skråvegger som er lavere enn godkjent takhøyde..Som derfor ikke teller som boareal.. Om du skjønner:)
Guttemamman:-) Skrevet 30. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2008 Men hvorfor skukke ikke det være lov da når det ikke er noen byggeklausul på tomta ellers?Hvilken ulempe er det for omgivelsene liksom?Siden det er grunnflata som avgjør total-arealet som har en grense på 170 kvadrat spiller det vel ingen rolle om vi "jukser" til ekstra kvadratmeter... Mulig det er jeg som er dum hehe!!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 vetta faen jeg :) snakk med megler eller kommunen .. er mitt beste råd:)
spix Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Kan like godt være max areal i huset og ikke bare grunnflaten. Snakk med noen på kommunen er mitt råd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå