Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 30. august 2008 #1 Skrevet 30. august 2008 Hei! Jeg er helt ny her inne, og er førstegangsfødene med termin i april - 8 +1 på vei idag:) Hadde legetime når jeg var 7 + 4, og fikk ny legetime 11 + 4. Det jeg lurer på er om jeg selv må bestille time hos jordmor, når gjør jeg eventuelt dette, eller er det legen som gjør det? Har lest at det lønner seg å ha time hos begge jevnt i løpet av svangerskapet, men er usikker på hva som er vanlig rundt dette? Hva har dere andre gjort? En annen ting jeg lurer på er matlyst. .Har egentlig ikke slitt med kvalm før de siste dagene, og dette resulterer i dårlig matlyst. Dårlig samvittighet ovenfor den lille, så prøver å få i meg noe, men det ender som regel me då komme opp igjen.. Forslag på hva man kan spise som gir næring og ikke kvalme? Håper på svar!
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 30. august 2008 #2 Skrevet 30. august 2008 ingefær er mye brukt og B vitaminer hjelper også på kvalmen, selv tar jeg B vitaminer da jeg ikke kan fordra ingefær. ' Jeg har gått til lege og jordmor annenhver gang de to andre svangerskapene mine, men man kan velge om man bare vil til lege eller bare til jordmor, jeg synes det er greit å bruke begge og velger nok det nå også. Skal ha første time hos lege 8. Sep. da er jeg ca 11 uker på vei.
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 30. august 2008 #3 Skrevet 30. august 2008 Hei! Gratulerer så mye! Du må selv ringe å bestille time hos jordmor, tror det vanligste nå er kontroll hos lege mellom uke 8 og 12, ultralyd i uke 17-19 og så første kontroll hos jordmor uke 24, men alt dette står det noe om i en tråd du finner her på 1.trimester som heter nytting info. Ikke ha dårlig samvittighet for den lille, spis det du har lyst på av sunne ting som ikke kommer opp igjen. Banan er nærigsrikt, kiwi også. En ting som kan funke er å lage eget syltetøy av frosne bær som du kjører sammen med litt sukker i blendrern, er fullstappet av antioksydanter og vitaminer! Den lille tar til seg alt fra deg som den trenger! Slapp av og nyt at du er gravid! Jeg har hyperemesis i dette svangerskapet og hadde det med forrige mann også, var 15 kg lettere da eg var høygravid enn da jeg ble gravid og sønnen min var 5 kg! Tro meg ikke ha dårlig samvittighet for litt dårlig matinntak nå, det ordner seg om ca 4 uker for de aller fleste! Lykke til en hel masse og ikke bekymre deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå