Gå til innhold

11 åringen flytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

IKKE fra oss i dag. Hurra for det, selvsagt.

Hvorfor han ikke flytta, pappan tok kontakt med skolen rektor og guttens lærer for å høre hva dem mente var til guttens beste. Dem mente selvfølgelig som meg, at skolebytte nå ikke var å anbefale. Dette, sammen med et lyst øyeblikk fra pappan gjorde at han tenkte seg om en ekstra gang.

Jeg fikk servert en saftig røverhistorie, denne gjennomskuet jeg etter samtale med rektor i går. I dag ringte forloveden hans, hun hadde fått en saftig røverhistorie i går, og ut fra det han hadde fortalt henne, mente hun at vi skulle hvert fratatt alle barna våre. Da hun fortalte han at hun ville ringe meg og høre min historie, mente han at det ikke var nødvendig, men hun hadde bestemt seg for å ringe meg i dag.

I går reiste han uten å si noe, til hverken samboern eller barna hennes.

Han har ikke latt høre fra seg før i dag, han er, nok en gang, på fylla i harryland.

Jeg har bestemt meg, og sa det til guttens pappa i går, med det livet han lever, må han gå til sak om han skal ha guttungen mer enn vanlig samværsrett. Han fikk tilbud om 40%, men det var ikke nok. Og det er jeg i dag meget glad for.

Huff, historien er lang, men dette var hvertfall i korte trekk. Kunne skrevet bok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at det var jeg som fikk æren av å fortelle guttungen at det ikke blei noe flytting. Og svaret jeg fikk letta meg, for jeg var redd for å høre det egentlig. Var sikker på å få problemer.

Han svarte;

Å, nei. Han er hverken sur, skuffa eller lei seg. Han er derimot blitt seg selv etter å ha hvert stille og inneslutta denne uka.

Skrevet

Har fulgt litt med på story'en din - og må si jeg er GLAD på deres vegne at det ble sånn. Fylletur i Harryland sier jo litt det også :-/ Og kjempebra at gutten reagerte som han gjorde også.

Får håpe dere slipper rettsak, og at faren skjønner gutten sitt beste :-)

lykke til i alle fall!

Skrevet

Tviler på at det blir en rettsak, det får i såfall være opp til han. Og jeg tviler på at en dommer vil gi han mer enn 40% omsorg uansett. Det var jo det han fikk tilbud om av meg. Om jeg skulle dømt denne saken hadde han fått samvær kun med tilsyn.

Han stikker til harryland på fylla hver gang han møter motgang eller er litt trist å lei, så det er normalt. Han har vogn der.

Gutten har det nok best hos mamman sin ja ;o)

Skrevet

Saa utrolig bra da !!!

Naa ble jeg glad paa deres vegner....

Skrevet

ååå så godt for dere alle.. Godt at han tok litt til fornuft..

Nå kan du puste lettet ut:)

Lykketil alle sammen:)

Skrevet

Dette var bra å lese:) Var bekymra, kan du seie. Den ADHD'en er ikkje berreberre, når det kjem til endringar.

Godt desse fedrene ser sine grenser av og til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...